هواشناسی مازندران هشدار آبگرفتگی صادر کرد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به گذر سامانه سرد بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و خطر ریزش سنگ هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را بعدازظهر پنجشنبه تا صبح جمعه هفته جاری اعلام و پیش بینی کرد که این سامانه ناپایدار جوی با بارش باران، وزش باد به نسبت شدید، کاهش دما و بارش پراکنده برف در کوهستان‌ها و بلندی‌ها همراه خواهد بود.
هواشناسی منطقه اثر این سامانه را مناطق مختلف مازندران اعلام کرد و نسبت به آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها و مسیرهای کوهستانی هشدار داد.
در این اخطاریه به شهروندان سفارش شده است افزون بر مقاوم‌سازی سازه‌ها و دیگر اقدام‌های پیشگیرانه، جوانب احتیاط را هنگام ترددهای جاده ای رعایت کنند و تجهیزات زمستانی به ویژه در مسیرهای کوهستانی همراه داشته باشد.

همچنین تاکید شده است که در این مدت از صعود به قله‌ها و کوهستان‌ها خودداری شود.

هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر هشدار داد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، آسمان مازندران امروز صاف تا نیمه ابری، در روز پنجشنبه نیمه ابری به‌تدریج ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید و از بعدازظهر با بارندگی، در بلندی‌های مه آلود با بارش پراکنده باران و برف و کاهش دما همراه خواهد بود.
آسمان مازندران روز جمعه نیز ابری با بارش پراکنده باران و افت دما و به‌تدریج با کاهش ابر و هوای صاف پیش بینی شده است.
طبق پیش بینی، آسمان استان در روزهای شنبه و یکشنبه آینده صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha