دبیر:کشتی در هانگژو جایگاه ایران را تغییر داد/درخواست مجوز واردات خودرو برای کشتی‌گیران

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه ۸۲ درصد از مدال‌های المپیکی توسط این رشته کسب شده است گفت: در بازی‌های آسیایی هانگژو از بین ورزش‌های المپیکی، فقط کشتی جلو آمد و رتبه ایران را بالا برد.

به گزارش ایرنا، دومین پایگاه قهرمانی کشتی استان تهران با نام مجموعه ورزشی شهید دستجردی در منطقه شادآباد تهران با حضور علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی، منصور برزگر، ابراهیم جوادی، علی‌اکبر حیدری، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، علیرضا رضایی، مهدی علیاری، بهروز حضرتی‌پور، سلمان حسام پیشکسوت دوومیدانی و حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران افتتاح شد.

بنا بر اعلام فدراسیون کشتی این سالن پس از رایزنی رئیس فدراسیون با علیرضا زاکانی شهردار تهران در اختیار این فدراسیون قرار گرفت و بازسازی شد. این دومین پایگاه قهرمانی کشتی استان تهران است و بنا به اعلام علیرضا دبیر، فدراسیون برنامه دارد که پنج پایگاه قهرمانی را در شهر تهران افتتاح کند.

دبیر در خصوص برنامه فدراسیون برای بازسازی و تکمیل سالن‌های کشتی تهران گفت: ما دنبال درآمدزایی از طریق این پایگاه‌ها نیستیم بلکه هدف آن است تا با ابزار ورزش از آسیب‌های اجتماعی در تهران جلوگیری شود. باور دارم اگر در شهرهای بزرگ قرار است ورزشی تکان بخورد حتما باید مدیریت شهری کمک کنند.

وی ادامه داد: جلسات خوبی با شهردار تهران داشتیم و قرار شد یکسری باشگاه‌ها را از شهرداری تهران بگیریم. شهرداری تهران همکاری خوبی با فدراسیون دارد و در قدم اول ۵ باشگاه را به ما اختصاص داد که شروع به بازسازی کردیم. همه هزینه‌های بازسازی این سالن‌ها را پرداخت کردیم.

رئیس فدراسیون کشتی این را هم گفت: در آینده نیز قرار است ۱۰ سالن دیگر از شهرداری تحویل بگیریم. درخواست ما آن است که سالن‌ها در مناطق کم برخودار شهر باشد تا بچه‌ها بیایند و انرژی خودشان را در باشگاه کشتی تخلیه کنند. در خاک سفید، شهرری، شادآباد، خاوران و منطقه ۱۷ از شهرداری سالن گرفتیم و با رویکرد آسیب‌های اجتماعی این کار را انجام دادیم.

رئیس فدراسیون کشتی با خطاب قرار دادن رئیس شورای شهر تهران افزود: آقای مهدی چمران من به شما قول می‌دهم که این سالن به جایی برای پرکردن اوقات فراغت بچه‌ها تبدیل شود. در همین سالن بالای ۱۵۰۰ بچه بیایند و کشتی بگیرند و اوقات فراغتشان را با ورزش و کشتی پر کنند. در کنار این استقبال ما تدابیر لازم را برای آموزش علاقمندان به کشتی در دستور کار است و از از چهره‌هایی مثل علیرضا رضایی قهرمان جهان و المپیک هم دعوت کردیم تا برای مربیگری بیایند و بقیه مربیان هم از امثال او کار یاد بگیرند.

دبیر با بیان اینکه ورزش می‌تواند به ابزار مهمی برای تخلیه انرژی تبدیل شود اظهار داشت: من خودم در دوران بچگی بیش فعال بودم و اگر کشتی نبود خدا باید آخر و عاقبت ما را خیر می‌کرد.

دارنده نشان طلای المپیک سیدنی ادامه داد: کشتی یک دوران بسیار بد را تجربه کرد. سال ۹۸ که من به فدراسیون آمدم فقط ۳۰ هزار نفر کشتی‌گیر داشتیم اما امروز آمار به ۴۰۰ هزار نفر رسیده است. اگر مثل سال‌های قبل کشتی پیش می‌رفت اکنون چیزی از این رشته در ایران نمانده بود. ۸۲ درصد مدال‌های المپیک و جهان ورزش ایران برای کشتی است. بخواهیم یا نخواهیم کشتی ورزش اول ایران است. در همین بازی‌های آسیایی از بین ورزش‌های المپیکی ما فقط کشتی جلو آمد و رتبه ایران را بالا برد.

وی در پایان تصریح کرد: از شورای شهر می‌خواهم فدراسیون کشتی را کمک کند. به شما قول می‌دهم افتخارات کشتی روز به روز بیشتر شود. هر وقت کشتی بالا رفته بخدا رشته‌های دیگر هم برای رقابت با کشتی بالا آمده‌اند.

درخواست واردات خودرو برای کشتی‌گیران

رییس فدراسیون کشتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه قهرمانان در بحث پاداش مجوز واردات خودرو باید یکسان دیده شوند گفت: قرار است این موضوع در هیئت دولت بررسی شود. ما نیز رسما درخواست کردیم که به ۲۱ کشتی‌گیر و مربی عنوان‌دار ما در مسابقات جهانی و المپیک مجوز واردات خودروی خارجی اختصاص یابد.

درستکار خودش باید توضیح بدهد

وی همچنین در خصوص جدایی پژمان درستکار از تیم ملی کشتی آزاد نیز اظهار داشت: درستکار جزو چند مربی خوب ایران است. نظر من عوض نمی‌شود اما او خودش باید در خصوص چرایی استعفا توضیح بدهد. استعفای او کتبی‌ بود و به‌عنوان مدیر باید تصمیم می‌گرفتم. 

یک عده با شومنی می‌خواهند سرمربی تیم ملی شوند 

دبیر درباره انتخاب محسن کاوه نیز گفت: یکی از شاگردان او بودم. اتفاقی باید در کشتی ایران بیفتد. با غلامرضا محمدی و کاوه صحبت کردم، ما باید کاری کنیم که سرمربیگری تیم ملی رقابتی شود. یک عده می‌خواهند با شومنی سرمربی تیم ملی شوند. سر علی دبیر کلاه نمی‌رود حداقل در این یک مورد، با شومنی نمی‌شود، تا روزی که من هستم تا کسی کمک نایستد در هیچ رده‌ای او را به‌عنوان سرمربی انتخاب نمی‌کنم، مگر می‌شود یک کشتی‌گیر یک‌دفعه به المپیک برود؟ باید رده‌ها را طی کند، مربیگری هم همین است، یک‌سری از قهرمانان که روحیه‌شان لطیف است وقتی از کشتی می‌روند توقع نه شنیدن ندارند، این کمک‌مربی بودن تحمل نه شنیدن را به آنها یاد می‌دهد. امیدوار هستیم به دوره‌ای برسیم که آن‌قدر دست‌مان باز شود و گزینه داشته باشیم که گیر کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha