امنیت و آرامش کشور مرهون خون شهدا است

بیرجند - ایرنا - فرمانده تیپ امیرالمومنین (ع) یگان‌های ویژه فراجا گفت: امنیت و آرامشی که امروز در کشور حاکم است، مرهون خون شهداست و باید قدر دانسته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سید رضا موسوی روز چهارشنبه در اولین یادواره ۶۴ شهید یگان‌ تکاوری یگان‌های ویژه فراجا که در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد اظهار کرد: شهدا خون پاکشان را نثار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کردند تا امروز در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

وی افزود: برگزاری چنین یادواره‌هایی و حضور در آن توفیق است که قطعا شهدا به آن عنایت دارند.

فرمانده تیپ امیرالمومنین (ع) یگان‌های ویژه فراجا گفت: شهادت و شهید شدن مرگی است که به صورت آگاهانه و برای هدف مقدس بوده و در واقع شهید و خانواده او برای این نوع مرگ انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره با بالا بودن شأن شهید و خانواده شهدا یادآور شد: باید همواره قدردان این مقام والا باشیم تا راه شهدا ادامه داشته باشد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم گفت: یاد افتخارات شهدا باید نصب‌العین قرار گیرد زیرا عزت و سربلندی ایران اسلامی مدیون خون شهدا بوده که در راه دفاع از کشور تقدیم شده است.

سردار حسن شجاعی نسب با اشاره به اینکه شهدا، شهادت را پلی برای رسیدن به معبود می‌دانند عنوان کرد: آنها برای همیشه جاویدان هستند و مکتب امام حسین(ع) را با خون خود تضمین کرده‌اند.

وی افزود: اثر وجودی شهدا در طول تاریخ جاری و ساری است و بر کسی پوشیده نیست که ایران در امتداد مکتب شهدای کربلا بوده و شهدا در این مسیر گام برداشته‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: امروز آزادی، آزادی‌خواهی و مقاومتی که سراسر جهان را در برگرفته از اثر وجودی شهدا و مکتب امام حسین(ع) است.

وی اظهار کرد: مقاومت لبنان و صبر مردم غزه و فلسطین نیز برگرفته از این مکتب الهی است اما خباثت رژیم صهیونیستی و آمریکا همان رذالت یزیدی بوده که در طول تاریخ تکرار شده است.

سردار شجاعی نسب یادآور شد: افرادی که به مقر انتظامی در استان سیستان و بلوچستان منافقانه و بی‌شرفانه حمله و ۱۱ خانوده را داغدار کردند اما اسم خود را جیش‌العدل می‌نامند در واقع سپاه شیطان و مردگانی هستند که راه می روند و هوای پاک را غاصبانه تنفس می‌کنند.

وی با با تاکید بر اینکه خون شهدا یقه کثیف این تروریست ها را خواهد گرفت عنوان کرد: تاریخ نشان داده آنچه ماندگار و پایدار است رشادت، ایثار و جوانمردی بوده لذا مدافعان امنیت و شهدا از جان گذشتگی کردند و آرامش، عزت و شجاعت برای نسل آینده به ارمغان آوردند لذا برای همین، ماموریت‌های سخت انتظامی را به جان خریدند و مانند پرنده‌ای سبک بال به سمت معبود شتافتند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شهیدان تکاور، سربازان گمنامی هستند که در پهنه کویر به دفاع پرداختند گفت: اینها با پشت پا زدن به دنیا مادی در مسیر سرخ امام حسین جان خود را تقدیم و با قاچاقچیان که آرامش مردم را نشانه گرفتند مبازره کردند.

وی یادآور شد: عقاب‌های شیردل پیرامون مردم، ارزش‌ها و مقدسات با جسم و جان، دیواری به نام امنیت ساخته‌اند تا به کشور غیرت، شرف و امنیت بخشند.

رونمایی از کتاب شهدای تکاور، مستند شهید کویر و تمبر اولین یادواره ۶۴ شهید یگان‌ تکاوری یگان‌های ویژه فراجا از برنامه‌های این مراسم بود که با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی، فرمانده تیپ امیرالمومنین (ع) یگان‌های ویژه فراجا، جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.

قرائت پیام فرمانده کل انتظامی، دلنوشته‌ای توسط دختر شهید سبزه‌جو و حضور شهید گمنام از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha