۲۳۸ کیلومتر راه روستایی در چهارمحال و بختیاری احداث شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با همت دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته ۲۳۸ کیلومتر راه روستایی در این استان ساخت، بهسازی و روکش آسفالت انجام شده است.

روح الله غلامی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ تنها کار ساخت، بهسازی و روکش آسفالت ۲۲ کیلومتر از راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی در مدت ۲ سال گذشته نشان از عزم جدی این دولت در توسعه راه‌های روستایی و محرومیت‌زدایی دارد.

وی با اشاره به لکه‌گیری و انجام روکش گرم و حفاظتی برای ۹۹ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی در ابتدای کار دولت سیزدهم اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده در مدت ۲ سال گذشته ۳۸۰ کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی چهارمحال و بختیاری نیز روکش گرم و حفاظتی، بهسازی و لکه‌گیری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره کل در طی ۲ سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش راه‌های روستایی و شهری سرمایه‌گذاری کرده است.

غلامی اضافه کرد: همچنین در این مدت با صرف یک‌هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ۴۶ دستگاه تعمیرات ابنیه فنی دیوار حائل و پل و ۱۶ نقطه حادثه خیز در استان حذف شده است.

وی خط کشی سه هزار و ۸۷۷ کیلومتر، ۳۰.۵ کیلومتر نصب حفاظ بتنی و فلزی، ۱۱هزار و ۶۵۴ عدد نصب علائم، ۹۰۵کیلومتر روشنایی، چهار هزار و ۵۷۰ مورد ایمنی کاربران جاده‌ای با یک هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال اعتبار را از جمله فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در بخش ارتقای سطح ایمنی جاده‌های استان عنوان کرد.

غلامی تامین تجهیزات و ماشین‌آلات را از مهمترین نیازهای بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد و گفت: با همت دولت سیزدهم در زمان حاضر هفت دستگاه ماشین‌آلات راهداری، هشت دستگاه تجهیزات و تعمیرات اساسی و راه‌اندازی ۲۵ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۸۷۲ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت مدیریت راه‌ها اضافه کرد:در زمان حاضر با صرف ۱۴۹ میلیارد ریال اعتبار استان به ۷۵ دستگاه دوربین و تجهیزات هوشمند جاده‌ای مجهز شده این درحالی است که این استان تا سال ۱۴۰۰ از این امکانات برای مدیریت راه‌ها محروم بوده است.

وی فعالیت ۴۹ باب راهدارخانه، تعمیر و تجهیز پایانه بار ۲۶ آذر شهرکرد ۲ مورد و احداث سه مورد رمپ‌های ورود و خروج مجتمع بین راهی را از جمله مهمترین اقدامات مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

غلامی با اشاره به رشد روند تخصیص اعتبارات به مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات این مجموعه از یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۱۳هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر چهارمحال و بختیاری دارای ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha