۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85323260
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۹۰ درصد حمل و نقل در کاشان از طریق جاده است

۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۸:۱۸
کد خبر: 85323260
۹۰ درصد حمل و نقل در کاشان از طریق جاده است

کاشان - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان گفت:بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالا و مسافر در کاشان از طریق محورهای مواصلاتی است و به همین منظور برای نگهداری، بهسازی و توسعه شبکه راه‌های شهرستان گام‌های خوبی برداشته شده است.

علی اکبر آقایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این شهرستان بیش از ۸۵۰ کیلومتر انواع راه ازجمله راه بزرگراهی و اصلی،فرعی و روستایی دارد که ارزش ریالی امروز آنها بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال است و سرمایه عظیم و ارزشمندی بوده که حفاظت و نگهداری آنها بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: از مجموع راه‌های ارتباطی کاشان،۲۱۵ کیلومتر آزادراه ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی ۲۸۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان بیان کرد: در راستای ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن همچنین کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه، در ۹ ماه گذشته ۲۵ کیلومتر محورهای شهرستان روکش آسفالت گرم و ۴۰ هزارتن آسفالت پخش شده در راه‌های ارتباطی کاشان انجام شده است.
آقایی گفت: اکنون چهار مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در کاشان خدمات‌ رسانی می‌کنند اظهار داشت: ۲مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی نیز در حال ساخت است.
وی افزود: احداث مجتمع توسط بخش خصوصی انجام می شود که در حال حاضر ۱۰ مجتمع در دست اقدام برای صدور مجوز می باشد
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان درخصوص سامانه تردد شمار و دوربین‌های نظارتی گفت: در مجموع ۲۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای مواصلاتی شهرستان فعال است.
آقایی اضافه کرد: از ۲ نقطه حادثه‌خیز مصوب و ۲۳ نقطه غیر مصوب شهرستان تعداد پنج نقطه رفع شد و سه نقطه دیگر در دست اجراست و بقیه نیز در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز سال‌های آتی رفع خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت ۲۵ شرکت حمل و نقل در این شهرستان گفت: از این تعداد ۱۹ شرکت کالا، ۶ شرکت مسافربری و بیش از سه هزار نفر راننده فعالیت دارند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha