برف پاییزی تربت‌حیدریه را سفید پوش کرد+ فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره هواشناسی تربت حیدریه گفت: بارش باران و برف از شب گذشته در این شهرستان آغاز شده و اکنون برف بخش‌های «رخ و کدکن» از توابع تربت‌حیدریه را سفیدپوش کرده است.

رضا صفایی مهنه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان باران ثبت شده از شب گذشته تاکنون در جلگه رخ و کدکن شهرستان تربت حیدریه حدود هشت میلیمتر بوده است.

وی بیان کرد: این میزان حاصل اندازه‌گیری بارش باران یا ذوب آب ناشی از برف بوده، اما تاکنون در کدکن و رخ بیش از پنج سانتیمتر برف بر زمین نشسته‌ است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت حیدریه گفت: نخستین برف و بوران شب گذشته در بخش رخ و کدکن از توابع این شهرستان واقع در جنوب خراسان رضوی، با وجود ایجاد محدودیت در تردد میان جاده‌ای، اما در حکم آزمون سختی برای اعضای ستاد بحران این خطه بود.

سید علی موسوی با اظهار رضایت از تلاش شبانه‌روزی کلیه عوامل امدادرسانی شهرستان در حوادث ناشی از برف و بوران شب گذشته، افزود: با وجود برف و کولاک شب گذشته، با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه، تردد در جاده ترانزیتی تربت‌حیدریه به مشهد جریان دارد.

وی با بیان اینکه در حد بضاعت و توان به مسافران و رانندگان عبوری از تربت‌حیدریه انواع خدمات ارایه شد، افزود: همچنین بین در راه ماندگان پتو و غذای گرم توزیع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت حیدریه اضافه کرد: هر چند در بخش مرکزی تربت‌حیدریه تنها شاهد بارش باران بودیم، اما در بخش جلگه رخ و کدکن این شهرستان بارش شدید برف کشاورزان را خوشحال کرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه نیز به ایرنا گفت: بارش برف در محور تربت‌حیدریه-مشهد از ساعات اولیه امروز آغاز و همچنان ادامه دارد و عوامل راهداری با آمادگی کامل در حال اجرای عملیات شن و نمک پاشی هستند.

علیرضا کرباسی افزود: از شب گذشته افزون بر ۵۰ تن نمک و شن در مسیر تربت‌حیدریه به سمت مشهد از سمت «رباط سنگ» مرکز جلگه رخ تا پاسگاه شهید «شیردل کامه» ریخته شد.

وی بیان کرد: اکنون مسیر تردد خروجی‌های شهرستان تربت حیدریه به مشهد و گناباد جریان دارد اما به رانندگان، مسافران و زاوران امام رضا (ع) توصیه می‌شود علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات گرمایشی، نسبت به معاینه فنی خودرو اقدام کرده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

تربت حیدریه در ۱۵۵ کیلومتری مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha