سپاه الغدیر یزد ۱۴ میلیارد ریال صرف مرمت قنوات کرد

یزد- ایرنا- فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: ۱۴ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای مرمت و بهسازی قنوات استان تامین و هزینه شد.

سردار " حسین زارع کمالی " روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این اعتبار و همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی حوزه کشاورزی و مردم ۱۰۷ قنات بهسازی و مرمت و مورد استفاده کشاورزان یزد و مناطق تابعه استان قرار گرفت .

وی به اهمیت قنوات و به نقش همکاری بسیج سازندگی سپاه الغدیر در اجرای برنامه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی در ۱۲ شهرستان استان اشاره کرد و گفت: هرجا که نیاز به مشارکت گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی باشد سپاه الغدیر اقدام دارد.

فرمانده سپاه الغدیر بیان کرد: گفتمان سازی تلاش جمعی روستائیان در حل مشکلات روستاها، اهتمام به تقویت امنیت غذایی کشور، پایداری حیات روستاها به عنوان پاک ترین و موثرترین مولفه تولید جزو اهداف اصلی رسیدگی به شرایط قنوات و بهسازی آنها است.

زارع کمالی تاکید کرد: برای اجرای طرح های مختلف فرهنگی و عمرانی بر حسب ضرورت تمامی نواحی و پایگاه‌های مقاومت و مساجد در کنار اقدامات فراگیر و همیشگی گروه‌های جهادی در شهرها و مناطق روستایی آماده تعامل و مشارکت هستند.

مجموع قنات‌های استان حدود ۶ هزار و ۵۰۰ رشته تخمین زده می‌شود که تعدادی از آنها در گذر زمان به دلیل خشکسالی، حفر چاه‌های عمیق، بی‌توجهی به مرمت و بازسازی و وقوع سیلاب تخریب و خشک و دیگر قابل استفاده نیست.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار بسیجی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha