۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۸:۵۹
کد خبر: 85320768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قنادی‌ها موظف به خالص فروشی هستند

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۸:۵۹
کد خبر: 85320768
قنادی‌ها موظف به خالص فروشی هستند

ایلام- ایرنا - معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از تشکیل ۱۵ گروه بازرسی به منظور اجرای طرح تشدید و نظارت بر بازار شب یلدای استان ایلام خبر داد.

"مهدی کاکاخانی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ۱۵ گروه شامل ۳۰ نفر بازرس به منظور اجرای طرح تشدید و نظارت بر بازار شب یلدا در این استان تشکیل شده که به صورت روزانه از واحدهای صنفی در سطح استان بازدید و بازرسی خواهند داشت.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ابراز کرد: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار اقلام پر مصرف شب یلدا در ۲ نوبت صبح و عصر در قالب گشت‌های مشترک انجام می شود.

وی یادآور شد: قیمت و کیفیت کالاهای اولویت دار شامل انواع میوه، آجیل و شیرین در این طرح مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی و عدم ارائه فاکتور با متخلفان برخورد می شود.

کاکاخانی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها توسط افراد سودجو است، افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، پروند تخلف برای آن واحد تشکیل و برای اجرای مراحل بعدی برخورد به تعزیزات حکومتی استان معرفی می شود.

وی در ادامه به اجرایی شدن طرح خالص فروشی انواع شیرینی توسط قنادی های استان خبر داد و گفت: با توجه به اصلاح قیمت ها و لحاظ کردن هزینه بسته بندی در قیمت تمام شده انواع شیرینی، واحدهای صنف یاد شده موظف به کسر وزن جعبه در هنگام فروش شیرینی به مشتری هستند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تصریح کرد: در صورت مشاهده هر گونه عدم اجرای مصوبه کمیسیون نظارت بر واحدهای صنفی در این خصوص، با متخلفین برابر قانون برخورد می شود.

کاکاخانی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، نبود برچسب درج قیمت بر روی کالا، موارد را به سامانه پاسخگویی ۱۲۴ اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی لازم انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha