فرهنگ‌سازی رعایت قانون مهم‌ترین اولویت برای کاهش تصادفات جاده ای باشد

ایلام - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: پیشگیری از بروز حوادث و فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در بین رانندگان و سرنشین های وسایل نقلیه نقشی تاثیرگذار در کاهش حوادث جاده ای دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمد سبحان حسنی" روز سه شنبه در آیین برگزاری رزمایش طرح ترافیکی زمستانی در این استان، اظهار کرد: کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای نیازمند همکاری جدی همه دستگاه های مرتبط و رانندگان است.

وی افزود: سوانح جاده‌ای آسیب‌ها و پیامدهای مالی و جانی عدیده‌ای را بر روح و روان شهروندان و جامعه می گذارد و کاهش این آسیب‌ها در گرو رعایت عمومی قوانین راهنمایی و رانندگی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در این مراسم اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات رسان در میدان خدمت و خدمتگذاری به مردم آماده و پای کار هستند و این رزمایش برای ایجاد هماهنگی و انسجام جهت خدمات رسانی بهتر و مطلوب تر به شهروندان برگزار شد.

وی ابراز امیدواری کرد: حضور تیم های مشترک طرح ترافیکی زمستانی موجب کاهش حوادث رانندگی و جلب رضایت مردم شود.

فرهنگ‌سازی رعایت قانون مهم‌ترین اولویت برای کاهش تصادفات جاده ای باشد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام یکی از دغدغه های مورد توجه مسئولان و به ویژه مقام معظم رهبری را بحث کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: این موضوع مهم نیازمند همکاری همه مجموعه ها و مردم است.

حسنی یادآور شد:حضور تیم‌های طرح ترافیکی زمستانی در بازدارندگی از سوانح رانندگی موثر بوده و یک نقطه اطمینانی برای مردم است و باعث ایجاد آرامش روحی و روانی برای رانندگان و سرنشین های وسایل نقلیه می شود.

حسنی پیشگیری از بروز حادثه را مهمتر از سرعت عمل در رسیدگی به حوادث جاده ای برشمرد و بر ارائه آموزش های رانندگی و فرهنگ جاده ای، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، بهبود وضعیت جاده ها و زیرساخت‌ها با هدف کاهش تصادفات و حوادث جاده ای تاکید کرد.

فرهنگ‌سازی رعایت قانون مهم‌ترین اولویت برای کاهش تصادفات جاده ای باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام از مردم نیز خواست فرهنگ هنگام تردد در محورهای مواصلاتی داخل و خارج شهرها شرایط جاده ای و جوی را مد نظر داشته باشند و هر سال شاهد کاهش خسارت های جانی و مالی در سطح جاده های استان باشیم.

به گزارش ایرنا، این رزمایش با حضور پلیس راه، پلیس راهور، راهداری و حمل و نقل جاده ای، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس فوریت های پزشکی از امروز تا ۲۰ اسفند همزمان با سراسر کشور در محورهای مواصلاتی داخل و خارج شهرها برگزار می شود.

فرهنگ‌سازی رعایت قانون مهم‌ترین اولویت برای کاهش تصادفات جاده ای باشد

در پایان این مراسم تعداد ۱۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران قانون‌مند اهدا شد.

مراسم رژه خودروهای دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان به منظور آمادگی برای آغاز طرح زمستانی نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha