نائب رییس شورای‌شهر مشهد: شهرداری باید تسهیل‌گر ساخت مسکن ارزان باشد

مشهد-ایرنا- نائب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای ساخت مسکن در مشهد که جزء اولویت‌های شهری است، شهرداری باید تسهیل‌گر باشد تا ساخت مسکن با قیمت ارزان به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، موسی الرضا حاجی بگلو روز سه‌شنبه در نود و هفتمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اکنون به واسطه افزایش صدور پروانه، پیمانکاران و سازندگان تمایلی به ساخت مسکن در مشهد ندارند.

وی بیان کرد: باید نرخ صدور پروانه ساخت کاهش یابد تا رغبت به ساخت مسکن وجود داشته باشد و بر همین اساس طرح تخفیف ۳۸ درصدی صدور پروانه ساخت به شورای شهر مشهد ارائه شده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: به دلیل اختلافاتی که ایجاد شد چند جلسه از شورای شهر مشهد برگزار نشد و از مردم عذرخواهی می کنیم.

وی گفت: بر همین اساس برخی از تعطیلی های رسمی شورا را تغییر دادیم تا خللی در تعداد جلسات لازم ایجاد نشود.

حاجی بگلو خاطر نشان کرد: اختلاف نظر طبیعی است و باید وجود داشته باشد تا خروجی طرح ها به شکل بهتری رقم بخورد و این در حالی است که وحدت و همفکری در بین اعضای شورای شهر مشهد وجود دارد.

تکمیل طرحهای نیمه تمام شهری مورد تاکید است

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شهری که از دوره‌های قبل آغاز شده در اولویت و مورد تاکید است، در این راستا برای اجرای تقاطع چند سطحی آزادگان مشهد رقمی در حدود ۶ هزار میلیارد ریال توسط شورای ششم تصویب و پرداخت شد.

حسن موحدیان افزود: بهره برداری از این تقاطع که در روزهای اخیر با حمایت مسوولان شهری و قرارگاه خاتم الانبیاء به نتیجه رسید، موجب تسهیل ترافیک در میدان نمایشگاه مشهد شده است.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پس از یک آتش‌بس چند روزه رژیم صهیونیستی، حملات وحشیانه به مردم دلاور غزه را شکل داد که تاکنون حدود ۱۸ هزار نفر که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند را به شهادت رسانده است.

موحدیان گفت: امیدواریم مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی ضمن محکوم کردن این جنایات بتوانند اقدامی برای خاتمه دادن این حملات داشته باشند.

وحدت را حفظ می کنیم

عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در سخنان پیش از دستور خود گفت: در سالی که گذشت شاهد اتفاقاتی بودیم که هر چند مانند استخوانی در گلو بود ولی وظیفه داریم تا وحدت را در شورای اسلامی شهر مشهد حفظ کنیم.

هاشم دائمی افزود: در این امتحانات رو سفید بودیم و در راه اهداف انقلاب اسلامی، دستمان نلرزید و مدیون میزبان شهروندان و زائران حضرت رضا (ع) نشدیم تا در راه خدمت محکم ایستاده باشیم.

وی با بیان اینکه به خط قرمزهای انقلاب نزدیک نخواهیم شد، ادامه داد: ما به قانون تمکین می‌کنیم و به آن احترام می‌گذاریم و با پرچم عدالت خواهی و با روش عدالت خواری به ریشه انقلاب ضربه نمی زنیم بلکه در ضرر و سود، پای آرمانهای انقلاب ایستاده ایم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تحولات این دوره شورای شهر موجب شد تا به رغم سختگیری‌ها طرحهای عمرانی بسیاری به نتیجه برسد، از آن جمله بازگشایی مسیر پادگان ارتش با هماهنگی و تعاملات صورت گرفته پس از ۱۷ سال بوده است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر با تمرکز بر محرومیت زدایی و انجام طرح های زودبازده به جای پرداختن به طرح های بزرگ، بودجه آن در اختیار شوراهای محلات قرار گرفت تا با اولویت هر منطقه طرح‌ها به انجام برسد.

دائمی گفت: در تعاملات و نشست هایی که صورت گرفته است، عملیات اجرای احداث چهار هزار و ۵۲ واحد مسکونی به زودی آغاز می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد همچنین خطاب به شهردار مشهد اظهار کرد: نظارت برای به نتیجه رسیدن طرح ها از پشت میز امکان پذیر نیست و باید حضور میدانی نیز داشته و به طرح‌ها نیز سر بزنند. مدیر باید عملیاتی باشد تا جذب نقدینگی صورت بگیرد.

دائمی گفت: از شهردار می خواهیم در حوزه انتصابات، مدیرانی را انتخاب کنند که با شورای شهر در تعامل باشند نه اینکه مشاوره‌های غلط را مد نظر قرار دهند و حال آنکه در این مدت شاهد عزل و نصب بدون کارشناسی از سوی شهردار مشهد هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha