۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85317183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه پروانه بهره برداری صنایع فرآوری گیاهان دارویی در ایلام صادر شده است

ایلام - ایرنا - مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: سه پروانه بهره برداری برای صنایع تبدیلی و تکمیلی گیاهان دارویی در این استان صادر شده است.

"علی اعلایی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون ۲ واحد تولیدی از این تعداد در استان فعال بوده و یک واحد دیگر نیز در آستانه بهره‌برداری و آغاز به کار است.

وی افزود: جذب مواد اولیه خام برای تولید فرآورده‌های دارویی گیاهی در این ۲ کارگاه فعال ۱۲ هزار و ۵۲۳ تن در سال و مجموع خروجی آنها ۱۱ هزار و ۴۲ تن و با ۷۹ نفر اشتغال زایی است.

اعلایی یادآور شد: هشت جواز پروانه تاسیس کارگاه‌های تبدیلی و تکمیلی فرآوری گیاهان دارویی و صنعتی صادر شده که مقدمات و کارهای زیربنایی برخی از این کارگاه‌ها انجام و تعدادی دیگر در دست اقدام است.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: این واحدها، با پرداخت تسهیلات بانکی با توان تولید یک هزار و ۵۵۷ تن در سال نیز شروع به فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین موافقت های اصولی اولیه برای ایجاد ۱۲ کارگاه دیگر با ظرفیت تولید سه هزار و ۴۰۰ تن فرآوری محصول در سال انجام گرفته و این متقاضیان در حال پیگیری سایر مراحل اداری و مالی برای ایجاد کارگاه هستند.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اضافه کرد: در این کارگاه ها، فعالیت‌هایی از جمله تولید انواع اسانس و عرق گیاهان دارویی، بسته بندی محصول، شربت، انواع دمنوش و دم کردنی‌ها، انواع ادویه، چاشنی‌های غذا و شیرینی بر پایه گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی انجام می شود.

وی تاکید کرد: کشت و تولید انبوه گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی در مزارع یکی از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که نیاز به فعالیت‌ها و توسعه آموزش‌های ترویجی در بین کشاورزان و متقاضیان دارد.

به گزارش ایرنا، مریم گلی، بازرنجوبه، تره کوهی، کنگر، پنیرک، مرزه خوزستانی، کیناوا، زیره سبز، سیاه دانه، به لیمو، گل گاوزبان، تَشنَه داری، گل نرگس، آویشن کوهی، گل محمدی، نعنافلفلی، مرزن جوش، آویشن باغی، کاسنی و زوفا از جمله گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی طبیعی یا دست کاشت سازگار با آب و هوا و اقلیم جغرافیایی استان ایلام به شمار می رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha