۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱
کد خبر: 85315745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

«رفعت‌العریر» روشنفکر و نویسنده فلسطینی به شهادت رسید

تهران- ایرنا- رفعت‌العریر، روشنفکر و نویسنده فلسطینی در حمله هوایی روز چهارشنبه رژیم صهیونیستی در شهر غزه به همراه خانواده‌اش به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، رفعت‌العریر مبتکر طرح «ما یک عدد نیستیم (ما آمار نیستیم)» بود. وی از بنیانگذاران این گروه بود که در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد تا واقعیات زندگی فلسطینیان را بیان کند.

روزی در اوایل جنگ گفته بود: «ـمن نویسنده‌ام و خطرناک‌ترین سلاحم، قلمم در خانه است. اما اگر سربازان اسرائیلی به خانه‌ام حمله کنند همان را به سمت آنان پرتاب می‌کنم.»

به نوشته رسانه‌ها، فلسطینی‌ها به خاطر شهادت رفعت‌العریر نویسنده و کارشناس ادبی مشهور غزه که روز چهارشنبه در حمله هوایی اسرائیل در شهر غزه به شهادت رسید، عزادارند.

به گفته پدرزن العریر، او همراه برادر و خواهر و چهار کودک به شهادت رسیده است. او در دانشگاه اسلامی غزه ادبیات تدریس می‌کرد. این دانشگاه در روز ۱۱ اکتبر هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. رژیم صهیونیستی مدعی شده بود این دانشگاه «یک مرکز مهم نظامی، سیاسی و عملیاتی حماس در غزه» است.

العریر با وجود عملیات صهیونیست‌ها در شمال غزه و اعلام شهر غزه به عنوان منطقه جنگی، همراه خانواده و کودکان از ترک شهر خودداری کرده و دو روز قبل از شهادتش ویدیویی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود که در آن صدای تعدادی انفجار شنیده می‌شد.

وی در این ویدیو گفته بود «ساختمان می‌لرزد. آوار و ترکش بمب به دیوارها برخورد می‌کند و در خیابان‌ها پرواز می‌کند.»

او پس از حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر، در مصاحبه با بی‌بی‌سی این حمله را «مشروع و اخلاقی» توصیف کرد و گفت که حمله حماس مانند «شورش در محله یهودیان در ورشو» بوده است.

رفعت‌العریر در آخرین مصاحبه خود در تشریح وضعیت غزه گفته بود که در غزه برق، آب و غذا وجود ندارد.

او در آخرین پیام خود در شبکه های اجتماعی شعری را به اشتراک گذاشت و این پیام را داد که «اگر باید بمیرم، برای گفتن داستان باید زندگی کنی».

رژیم صهیونیستی در اوایل ماه جاری سفیان طیبه دانشمند مشهور غزه را به همراه خانواده اش به شهادت رساند.

تعداد فلسطینی های شهید شده در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون از ۱۷ هزار نفر گذشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha