امام جمعه موقت یزد: دفاع از حقوق بشر، دروغی بیش نیست

یزد- ایرنا- امام جمعه موقت یزد گفت: دفاع از حقوق بشر که توسط برخی کشورها در دنیا مطرح می‌شود شعار است و دروغی بیش نیست.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله " سید محمدرضا مدرسی " در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر یزد افزود: سکوت جهانیان در قبال مظلومیت مردم غزه، ماهیت حقوق بشری آمریکا و دشمنان را نشان داد.

وی ادامه داد: امروز در فلسطین و غزه شاهد نسل کشی و اوج خباثت و جنایت استکبارجهانی هستیم و هیچ حرکت مثبتی برای دفاع از آنها توسط مدعیان حقوق بشر انجام نمی‌شود.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: باید مسلمین و آزادیخواهان جهان به یاری مظلومان غزه بشتابند و آنها را در حوادث اخیر یاری دهند.

مدرسی تاکید کرد: سکوت و بی تفاوتی به مردم غزه و فلسطین اصلا از هیچ فردی و کشوری قابل پذیرش نیست و همه بشریت مسئولیت دارند.

امام جمعه موقت یزد به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان طبق قانون وظایف خود را انجام می‌دهد.

مدرسی گفت: مردم باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به افرادی امین، دانا، دارای بصیرت و توانمند در انجام وظایف با دقت و بررسی کامل رای دهند.

وی ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت و از مردم و جوانان خواست در مسیر ائمه طاهرین (ع) و ارزش‌های معنوی و انقلابی حرکت کنند.

شرکت‌های دانش‌بنیان یزد در پروژه‌ها به‌کارگیری شوند

همچنین امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: باید حمایت‌های لازم و تلاش برای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در برنامه استان باشد و این شرکت‌ها در پروژه‌های استانی به کار گرفته شوند.

امام جمعه موقت یزد: دفاع از حقوق بشر، دروغی بیش نیست

حجت‌الاسلام " سید محمدکاظم مدرسی " در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا در سخنان پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: کسی که اهل تقوا باشد نزد خداوند و مردم عزیز است چرا که اهل دروغ، خیانت و نزاع و درگیری بی‌منطق نیست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: باید با توکل به تقوا رسید و توکل دراین زمینه یعنی اعتماد به مبانی دینی و بدانیم که در تمام احکام الهی حساب و کتاب ویژه‌ای وجود دارد.

وی با اشاره به وظایف انسان در برابر احکام الهی تصریح کرد: ایمان، فراگیری و یادگیری، تسلیم بودن و در نهایت تعهد عملی به احکام الهی از جمله وظایف مهم انسان در برابر احکام الهی است.

مدرسی عنوان کرد: برخی از مردم از عمل به احکام الهی دوری می‌گزینند و دلیل خود را اینگونه بیان می‌کنند که دل انسان باید پاک باشد در حالی که این حرف صحیح نیست و در علت دوم این دوری از ضعف در اعتقادات و باور نداشتن به روز حساب و کتاب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha