معاون رییس جمهور: دولت اسلامی وظیفه حمایت از بانوان تاثیرگذار را دارد

کرمان- ایرنا- معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه تاثیرگذاری بانوان الگو باید به همگان از طرق مختلف شناسانده شود، گفت: دولت اسلامی وظیفه پشتوانه‌ای و حمایت از بانوان تاثیرگذار را دارد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، انسیه خزعلی روز پنجشنبه در آیین افتتاح دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار در سالروز تکریم مقام زن و روز مادر در کرمان با اشاره به فداکاری بانوان ایرانی در دوران دفاع مقدس، افزود: ماندگاری آبادان در دوران دفاع مقدس و عدم سقوط آن مرهون بانوانی بود که حاضر نشدند شهر را ترک کنند و گفتند ترک کردن شهر در رزمندگان سستی به وجود می آورد و پشتیبانی ما شهر را زنده نگه می‌دارد.

وی اظهار داشت: شهر را بانوان مقاوم و خانواده را بانوان عطوف، مقاوم و متعهد زنده می دارد.

معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به فعالیت بانوان در عرصه‌های مختلف به مسئولیت شناسی آنان در این سنگرها اشاره کرد و افزود: بانوان برای نگهداری از این سنگرهای بی بدیل همواره تلاش می کنند.

وی به ویژگی های بی بدیل مادران کرمانی اشاره و تصریح کرد: مادران شهدا با تمام وجود تلاش کردند و فرزندان و خدمتگزارانی تحویل این نظام دادند که برای حفظ ارزش‌های جامعه مجاهدت کردند.

خزعلی به چند بانوی فعال کرمانی اشاره کرد و افزود: اینجا دیار بانو صفارزاده مترجم بزرگ قرآن است، دیار بانوانی چون مادران شهدا که چون نگینی می درخشند.

الگوهای تاثیرگذار بانوان را بشناسیم

وی در تجلیل از مادران شهدا نیز گفت: این الگوها و این نمونه ها را باید بشناسیم و بشناسانیم و در مسیر آنان حرکت کنیم.

معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: خداوند نیز برای مردان و زنان مومن الگوهایی از جنس زنان معرفی می کند، در قرآن کریم ۲ زن به عنوان الگو معرفی شدند که یکی آسیه همسر فرعون به عنوان نماد ایستادگی در برابر استکبار و زورگویی بود و دیگری مریم مقدس نماد عفاف و تاثیرگذاری است.

معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه معرفی الگوهای مناسب در حیطه های مختلف از اهداف کنگره ملی بانوان تاثیرگذار است، گفت: زن ایرانی از یک سو با مظاهر غربی می جنگد و ابزارگونه شدن زنان را نمی پذیرد، از طرفی در مقابل هر چیزی که بخواهد توان زن را محدود کند، مقابله می کند.

تقویت جریان انقلابی در میان بانوان

وی با اشاره به اینکه دومین هدف مهم در کنگره ملی زنان تاثیرگذار، تقویت جریان انقلابی در میان بانوان است، گفت: معرفی زنان نخبه بدون سوگیری های مختلف، توسعه فرایند شناسایی زنان، فراهم سازی زمینه ارتباط بین نخبگان و کنشگران برای پوشش خلأها در جامعه زنان و ایجاد گفتمان صحیح در حوزه زن و خانواده نیز از اهداف این کنگره ملی است.

خزعلی گفت: وظیفه داریم الگوی زن متعالی را در راستای اهداف بیانیه گام دوم انقلاب تعریف کنیم.

معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت افزایش مشارکت زنان در الگوهای مدیریت کشور بیان کرد: این کنگره ملی حرکتی خودجوش است و امید داریم هر چه بیشتر فراگیر شود.

وی گفت: در قالب این کنگره برگزاری کارگاه‌ها و پنل‌ها، میزهای پایش و ارزیابی، نمایشگاه جانبی از دستاوردهای بانوان و ایجاد شبکه فعال زنان را خواهیم داشت.

خزعلی با اشاره به اینکه در این کنگره در هشت کارگروه در خدمت بانوان هستیم، اظهار داشت: این کارگروه‌ها شامل علمی و پژوهشی، کارگروه حکمرانی، کارگروه گفتمان سازی، کارگروه اقتصاد و کارآفرینی، کارگروه اجتماعی و فرهنگی، کارگروه هنر و کارگروه ورزش و سلامت است.

وی ادامه داد: در این کارگروه ها بنا داریم با شناساندن زن مسلمان از عظمت زنانگی آنان در حیطه های گوناگون تقدیر کنیم تا الگوسازی برای اعتلای خانواده به کیفیت جامعه منجر شود.

معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در این کنگره رهبری و مدیریت خلاقانه بانوان مورد توجه قرار می گیرد، تاکید کرد: نقش مادری و همسری از آیتم های مهم برنامه ریزی و داوری در این کنگره است.

وی با اشاره به اینکه در کنگره ملی بانوان تاثیرگذار نگاه این است که اقشاری که کمتر دیده شده اند را ببینم، گفت: محیط های که بانوان در آن ها تاثیرگذار هستند مورد توجه خواهند بود.

خزعلی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴ هزار بانوی تاثیرگذار شناسایی شدند، گفت: امیدواریم این تعداد امسال افزایش پیدا کند و افراد باکیفیت تر و با تلاش بیشتر شناسایی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha