اقدامات فرهنگی در خط مقدم دستگاه های اجرایی ساوه قرار بگیرد

ساوه - ایرنا – فرماندار ساوه گفت: اقدامات فرهنگی و تحقق جهاد تبیین در خط مقدم برنامه های کاری این شهرستان قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، مهدی الیاسی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه اظهار کرد: با توجه به اهمیت اقدامات و برگزاری رویدادهای فرهنگی در تحقق جهاد تبیین انتظار می رود دستگاه های اجرایی بر اساس رسالت های قانون و اجتماعی در این گونه برنامه ها حضوری فعال داشته باشند.

وی اضافه کرد: فعالیت های فرهنگی خط مقدم ما در جبهه جنگ نرم است و هیچ دستگاه اجرایی حق کناره گیری از این رسالت را نداشته و باید در مسیر هم افزایی و همگرایی با سایر دستگاه ها و نهادها همکاری مناسب و در خور شان داشته باشند.

فرماندار ساوه همچنین با اشاره به اهمیت حضور حداکثری جامعه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مشارکت توام با سلامت مهمترین اولویت دستگاه های اجرایی در این همایش سیاسی است.

وی یادآور شد: برای جلب مشارکت حداکثری تمام نهادها و دستگاه ها باید اقشار و جامعه هدف خود را برای حضور در این رویداد سیاسی به دور از هرگونه جانبداری دعوت کنند.

فاطمه زهرا (س) حافظ نبوت و امامت است

امام جمعه ساوه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای برگزاری ایام فاطمیه دوم رویدادهای فرهنگی و اجتماعی مختلفی در شهرستان برنامه ریزی شده است گفت: گرهمایی بانوان فاطمی در مصلی، عزاداری هیات های حسینی از جمله این اقدامات است.

حجت الاسلام جعفر رحیمی یادآور شد: حضرت فاطمه (س) به واسطه فضیلت هایی که دارد قرار و دوام عالم بوده و با توجه به نقشی که در اسلام داشته حافظ نبوت و امامت است.

وی گفت: نورانیت الهی از جلوه های زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) بوده و زندگی کوتاه آن حضرت سراسر درس و تعلیم فضایل معنوی همچون ایمان به خدا است.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ۹ و ۱۳ دی سالروز بصیرت مردم در سال ۱۳۸۸ علیه جریان فتنه و شهادت حاج قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی در سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: به همین مناسبت نیز از سوی دستگاه های فرهنگی شهرستان یادواره و مناسبت های مختلفی از هشتم تا ۱۶ دی ماه در ساوه برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام جعفر رحیمی خواستار مشارکت همه دستگاه ها در اجرای برنامه های فرهنگی شد و گفت: گرامیداشت رویدادهای فرهنگی آبرویی برای شهرستان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha