روند اجرایی تالار مرکزی یاسوج شتاب گرفت

۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبر: 85314064
روند اجرایی تالار مرکزی یاسوج شتاب گرفت

یاسوج - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: روند اجرایی پروژه تالار مرکزی فرهنگی هنری یاسوج پس از سالها بلاتکلیفی در دولت سیزدهم از سر گرفته شد و هم اینک روند آن با شتاب خوبی در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، علی محمد روستا روز چهارشنبه در بازدید از این طرح اظهار داشت: تالار در حال ساخت مرکزی یاسوج بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری با زیربنایی افزون بر ۲۳هزار مترمربع ۱۴ سال به صورت نیمه کاره مانده است.

در بازدید مهرماه سال جاری محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تالار مرکزی یاسوج ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح به سرمایه گذار اختصاص داده شده و افتتاح فاز نخست این طرح در ۲۲ بهمن امسال پیش بینی شد.

روند اجرایی تالار مرکزی یاسوج شتاب گرفت

وی بر تکمیل این طرح به عنوان یکی از اولویت های اصلی تاکید کرد و افزود:یکی از گام های دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگ پیگیری تکمیل تالار بزرگ فرهنگی یاسوج است که کارهای مقدماتی آن در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، پروژه تالار مرکزی یاسوج سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی شد و قرار بود روزی این تالار قطب فرهنگی کشور شود در حالی که در حد یک غول آهنی نیمه کاره در پیشانی شهر باقی ماند، در ابتدای دولت سیزدهم تکمیل این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

تالار در حال ساخت مرکزی یاسوج بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری با زیربنایی افزون بر ۲۳هزار مترمربع ۱۴ سال به صورت نیمه کاره مانده است.

بنای غول آسای زنگ زده در ورودی شهر یاسوج سال هاست که به عنوان اسکلتی بی جان در گوشه ای جا خوش کرده است.

این طرح که از سال ۱۳۸۷ آغاز شده به دلیل کمبود اعتبار تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

این تالار قابلیت و ظرفیت برگزاری بسیاری از جشنواره ها و همایش های بزرگ فرهنگی و هنری در سطح ملی را دارد.

تالار بزرگ فرهنگی یاسوج دارای یک سالن اصلی ۵۰۰ نفره، یک سالن ۵۰۰ نفره نمایش، سالن موسیقی و چندین سالن اختصاصی دیگر است.

در سفر وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۵ به استان کهگیلویه و بویراحمد، قرار بود که فاز نخست این طرح به بهره برداری برسد اما این اتفاق صورت نگرفت.

با توجه به ضرورت و اهمیت حوزه فرهنگ، نیاز است که بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی در کشور صورت بگیرد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مهم دانستن این موضوع، تاکید کرده که گره‌های باز نشده فرهنگ در چهار دهه گذشته در همین یکسال دولت سیزدهم باز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha