استاندار هرمزگان: بخش خصوصی به تکمیل زنجیره تولیدات کشاورزی ورود کند

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان از فعالان بخش خصوصی خواست به تکمیل زنجیره تولیدات کشاورزی در زمینه تولید جلبک، سوخت زیستی و تولید اسانس لیمو در استان ورود کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با دعوت از فعالان بخش خصوصی برای ورود به زنجیره تولید جلبک تاکیدکرد: مقاومتی در حوزه خوراک دام شکل گرفته و اجازه اجرای طرح‌های جدید در این زنجیره را از بین برده است اما با این حال با توجه به ظرفیتی که استان هرمزگان در تولید جلبک دارد اصرار داریم این زنجیره در استان ایجاد شود و به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان‌کرد: باتوجه به اینکه جلبک برای استفاده در خوراک دام باید با ذرات وارداتی ترکیب شود و مبدا واردات نیز بندرعباس است؛ از رو نیز هرمزگان بهترین نقطه برای توسعه تولید جلبک است‌.

رییس شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان با اشاره به مشکلات موجود در حوزه کشاورزی، تصریح‌کرد: با سازمان انرژی اتمی کارهای خیلی خوبی را آغاز کردیم و بخشی از بودجه تحقیقاتی حوزه کشاورزی را معطوف به ساخت دستگاهی کردیم که حشرات مضر و سوسک حنایی خرما را براساس اشعه گاما از بین‌می‌برد.

دوستی یادآورشد: این دستگاه ساخته شده و در سفر رییس جمهور به استان رونمایی خواهد شد.

وی تصریح‌کرد: باید فناوری‌های هسته‌ای در کشاورزی به خدمت گرفته شود و به سمت استفاده از روش‌های نوین برای توسعه کشاورزی برویم ضمن اینکه استان ظرفیت عظیمی در تولید میوه‌های گرمسیری دارد و با توجه به اینکه برخی میوه‌های گرمسیری مانند موز و خرمای مَجول را در اقلیم‌های مشابه هرمزگان می‌توان کاشت باید بیشتر از این ظرفیت استفاده کرد.

دوستی نهال با کیفیت را جزو اولویت‌ها و ضرورت‌های توسعه کشاورزی استان معرفی کرد و گفت: در این حوزه آماده حمایت‌های ویژه هستیم و تسهیلات چهار درصدی و کمک‌های فنی و اعتباری را اختصاص خواهیم داد؛ ضمن اینکه آمادگی کامل داریم از راه‌اندازی کارخانه اسانس لیمو در استان با هدف پایان دادن به مشکلات باغداران لیموی استان نیز حمایت کنیم‌.

ورود بخش خصوصی به توسعه بندرگاه جدید لنگه

استاندار هرمزگان: بخش خصوصی به تکمیل زنجیره تولیدات کشاورزی ورود کند

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در برنامه‌های توسعه‌ای استان، اظهارکرد: یکی از جدی‌ترین برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم توسعه بندرلنگه بوده که مطالعات آن از یک سال پیش آغاز شده و برای اینکه بتوانیم تولید را نیز در این بندر رونق دهیم منطقه ویژه‌ای را نیز همجوار با بندرگاه جدید درنظر گرفته‌ایم.

دوستی وجود فرودگاه در شهر بندرلنگه را جزو مزیت‌های این منطقه دانست و افزود: شهرستان بندرلنگه نزدیک‌ترین نقطه به بازار بزرگ امارات متحده عربی است، از این رو مسیر دسترسی به این بندرگاه را با طرح توسعه محور بندرلنگه به پارسیان در دستورکار قرار خواهیم داد و با توجه به اینکه آزادراه فارس به اصفهان تکمیل شده، ما نیزبا تکمیل محور فارس به هرمزگان نقش بندرلنگه را در صادرات افزایش دهیم.

مشارکت فعالان بخش گردشگری در طرح توسعه جزیره هرمز

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به طرح توسعه جزیره هرمز نیز خاطرنشان‌کرد: در جزیره هرمز، به کمک مشاور کار خوبی در حال انجام است و از فعالان اقتصادی استان به‌ویژه فعالان بخش گردشگری می‌خواهیم که در این طرح نیز مشارکت داشته باشند.

دوستی گفت: در جزایر هرمز و لارک اراضی خوبی در حال واگذاری است و زباله‌سوز پیشرفته‌ای نیز برای هرمز خریداری خواهد شد.

گفتنی است در این نشست، گزارش آمار گواهی مبداهای صادرشده توسط اتاق بازرگانی و افزایش صادرات استان، ایجاد باغ مادری، مکان‌یابی پروژه پارک لجستیک بندرعباس نیز ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha