۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85313124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیش بینی سازمان ملل درباره آوارگی ۶۰۰ هزار فلسطینی دیگر در نوار غزه
آوارگان غزه

تهران – ایرنا – سخنگوی آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) پیش بینی کرد که باآغاز دوباره تجاوز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، ۶۰۰ هزار فلسطینی دیگر آواره شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، «عدنان ابوحسنه» گفت: براساس قوانین بین الملل باید غیرنظامیان در جنگ ها – حتی اگر آواره شده‌اند – در امنیت باشند.

وی افزود: در صورتی که جنگ در غزه متوقف نشود ما با یک فاجعه تمام عیار مواجه خواهیم بود.

سخنگوی آنروا تأکید کرد: تا قبل از برقراری آتش بس یک هفته ای نتوانستیم وارد شمال نوار غزه شویم و در حال حاضر نیز قادر به حضور در خان یونس نیستیم.

این مقام امدادرسانی سازمان ملل در فلسطین گفت: پیش از جنگ ماهیانه ۱۰ هزار کامیون کالا وارد نوار غزه می شد.

عدنان ابوحسنه با اشاره به وضعیت ناگوار آوارگان فلسطینی در نوار غزه اظهار داشت: صدها خانواده آواره به علت پُر شدن اردوگاه‌ها، در اطراف این اردوگاه‌ها و در خیابان ها چادر زده اند و هیچ سرپناه مناسبی ندارند.

سخنگوی آنروا تأکید کرد: در صورت ادامه جنگ کنونی، ۶۰۰ هزار فلسطینی دیگر در غزه آواره می شوند و این در حالی است که اردوگاه‌ها گنجایش آوارگان بیشتری را ندارند.

وی در پایان با اشاره به تراکم بسیار زیاد در مراکز امدادرسانی گفت: ما با خطر انتشار بیماری های واگیردار مواجه هستیم و حدود ۱۷۰ هزار کودک از التهابات ریوی رنج می برند.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در ۱۵ مهر ماه عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و در حال بمباران منطقه، حتی مدارس، بیمارستان ها و اردوگاههای آوارگان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha