فرماندار: بهبود فضای آموزشی اولویت برنامه های عمرانی در ارومیه است

ارومیه- ایرنا- فرماندار ارومیه با اشاره به کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش آموزی در این شهرستان گفت: این امر به یکی از چالش های مرکز استان تبدیل شده و بهبود وضعیت در این بخش از برنامه های عمرانی مهمی است که دنبال می شود.

به گزارش ایرنا، غلامحسین عماری روز دوشنبه در بازدید از پروژه های در حال احداث عمرانی و آموزشی ارومیه افزود: باید در روند نوسازی و احداث پروژه های عمرانی و آموزشی در ارومیه با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی اضافه کرد: ارومیه به علت موقعیت جغرافیایی از شهرستانهای مهاجرپذیر استان و منطقه بوده و به همین جهت دارای تراکم بالای دانش آموزی است.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری مدارس نیمه تمام و در حال احداث برای آموزش و پرورش جهت بهره برداری در سال جاری و سال تحصیلی آینده باید جزو اولویت ها باشد، ادامه داد: سال گذشته و امسال اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته ولی باید بیش از پیش در این زمینه تلاش شود.

فرماندار ارومیه به ظرفیت بالای مشارکت خیّران مدرسه ساز در این شهر اشاره کرد و گفت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش نیز می توانند در زمینه شناسایی و جذب مشارکت خیّری نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

عماری اظهار امیدواری کرد که با اتمام ۲ پروژه آموزشگاه حضرت مریم و شهید صدوقی شاهد حل و رفع قسمتی از کمبود فضای آموزشی در ارومیه باشیم.

به گزارش ایرنا، سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی ۴.۲ مترمربع بوده که پایین‌تر از میانگین کشوری با ۵.۲ مترمربع است.

این شاخص در مدیریت ناحیه یک شهر ارومیه ۲.۷ و ناحیه ۲ ارومیه ۲.۸ بوده که پایین‌تر رقم در استان به شمار می رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha