امام جمعه یاسوج: توسعه کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای است

یاسوج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج گفت: توسعه استان نیازمند تقویت زیرساخت های جاده ای به صورت هوایی، ریلی و دیگر راه های ارتباطی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید نصیر حسینی عصر یکشنبه در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری سوانح جاده ای پرشمار در مسیر شهر دوگنبدان به بارگاه حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام هشتم تاکید کرد : شتاب بخشی به تکمیل طرح راهسازی گچساران به روستای بی بی حکیمه مهمترین نیاز استان است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همین دیروز حادثه سقوط یک دستگاه ون در این جاده ۲کشته و ۱۴زخمی بر جای گذاشت که این حوادث سرعت بخشیدن به طرح بهسازی جاده دوگنبدان به بی بی حکیمه را گوشزد کرد.

حسینی عنوان کرد: تکمیل طرح بهسازی مسیر ارتباطی شهر دوگنبدان به روستای بی بی حکیمه ضمن ایجاد رفاه اهالی روستاها می‌تواند حرم بی بی حکیمه (س) را به یکی از نقاط جهانگرد پذیر جنوب کشور تبدیل کند.

نواقص جاده پاتاوه دهدشت برطرف شود

وی با اشاره به اینکه سرمایه سنگینی برای ساخت جاده ۱۳۶کیلومتری پاتاوه به دهدشت هزینه شده گفت: نواقص این طرح برطرف شود.

حسینی عنوان کرد: وجود برخی نواقص شیرینی این خدمت ماندگار را در کام مردم تلخ می کند.

وی گفت: نداشتن جدا کننده فیزیکی در بخش قابل توجهی از این جاده پرتردد از مشکلات آن است که امید داریم به همت مسوولان برطرف شود.

وی تصریح کرد: کاربران این جاده احتمال ریزش کوه به دلیل نداشتن حفاظ در برخی نقاط و تاریکی برخی تونل ها را از نواقص این مسیر ارتباطی ذکر می کنند.

وی بیان کرد: برای فراهم کردن زیرساخت های جذب سرمایه گذار به منظور رونق اشتغال و تولید استان نیازمند اتصال به شبکه ریلی و افزایش پروازهای فرودگاه های یاسوج و دوگنبدان است.

ضرورت افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگرچه پروازهای فرودگاه یاسوج با مصوبه سفر دور دوم رییس جمهور از ۲مورد به چهار پرواز هفتگی افزایش یافت اما انجام روزانه ۲پرواز به تهران در این فرودگاه ضرورت دارد.

آیت حسینی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ جاذبه طبیعی، ۸۷۰ هزار هکتار جنگل، هوای پاک و طبیعت چهار فصل ظرفیت های بسیار خوبی برای گردشگری دارد تاکید کرد: در صورت افزایش زیرساخت های سفرهای هوایی و ریلی ضمن کمک به جذب سرمایه گذاران زمینه رونق صنعت گردشگری و ایجاد هزاران شغل فراهم می شود.

توسعه زیرساخت های جاده ای اولویت دولت سیزدهم

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست گفت: توسعه زیرساخت های جاده ای در استان کهگیلویه و بویراحمد از اولویت های دولت سیزدهم است.

محمدعلی زهره ای افزود: راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد به علت کوهستانی بودن گران تر از سایر نقاط کشور است.

وی تاکید کرد: مطالبات مردم کهگیلویه و بویراحمد در وزارتخانه پیگیری خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha