۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۱
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85307175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: زیرساخت‌های میراث فرهنگی قزوین درحال توسعه است

قزوین- ایرنا- استانداز قزوین گفت: طی ۲ سال اخیر اقدامات متعددی در زمینه ارتقای زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری میراث فرهنگی قزوین انجام شده است و این بخش در حال تحول و توسعه است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی که در دانشگاه بین المللی امام (ره) قزوین برگزار شد، تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بروز و ظهور بیشتری در زیرساخت‌های میراث فرهنگی را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره ملی چندرسانه ای یک رفتار خوش فکرانه است که در نهایت منجر به افزایش تولید محتوای فرهنگی و هنری می‌شود.

اعلایی با بیان اینکه شهر قزوین در حوزه میراث فرهنگی یکی از استان‌های شاخص کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: بیشترین بناهای تاریخی ایران در این استان قرار دارد که امیدواریم با برگزاری اینگونه جشنواره‌ها چهره پر ظرفیت قزوین در سطح ملی نمایان تر شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اگر قرار بود ایران اسلامی چیزی برای گفتن نداشته باشد، وجود همین میراث های فرهنگی کافی است که در همه حوزه‌ها بدرخشیم.

به گزارش ایرنا در طول برگزاری دومین جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی ۲۸ اثر در بخش سینمایی به نمایش گذاشته خواهد شد که ۱۴ اثر آن در بخش "قزوین در آینه سینما"، ۱۱ اثر در بخش مسابقه فیلم کوتاه، پویانمایی و مستند و سه اثر نیز در بخش سینمای ایران به اجرا گذاشته می شود.

همچنین در بخش تئاتر عمارت و واقعه خوانی۲۱ نمایش آماده اجرا است و در ادامه نیز ۱۰ کارگاه آموزشی همراه با صدور گواهینامه معتبر برگزار می شود.

پویش میراث بانان کوچک، شامل خاطره‌نویسی، سفرنامه، عکس و فیلم از میراث ملموس و ناملموس کشور برای مشارکت کودکان و نوجوانان هم راه اندازی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha