۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85303377
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

میدان دارالشفا قزوین با هدف رونق گردشگری احیا شود

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: میدان دارالشفا که در گذشته مجموعه "سعدالسلطنه" را به "عمارت عالی‌قاپو" متصل می‌کرد اکنون باید با هدف رونق گردشگری احیا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رجحانی روز یکشنبه در حاشیه نشست خبری دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی که با عنوان "میراث در آینه" در عمارت هنر قزوین برگزار شد، با بیان این خبر افزود: یکی از ارزشمندترین داشته‌های قزوین که امسال به ثبت جهانی رسید مجموعه سعدالسلطنه است.

وی اضافه کرد: در گذشته این مرکز مهم میراثی به عمارت عالی قاپو متصل بود، اما متاسفانه با تغییراتی که در دوره پهلوی صورت گرفت بین این دو مکان مهم فاصله افتاد.

رجحانی با بیان اینکه مطالعات مفصلی برای اتصال مجدد این ۲ مجموعه از سال گذشته تاکنون صورت گرفته است، تصریح کرد: این مطالعات با توجه به اسناد تاریخی انجام شده و میدان بزرگی که تحت عنوان میدان دارالشفا شناخته می‌شود پس از مکان یابی و بازسازی تحت عنوان طرح بازآفرینی شهری عملیاتی خواهد شد.

معاون استاندار قزوین ضمن ابراز امیدواری از اجرای این طرح بیان کرد: با احیای این میدان، مجموعه گردشگری بزرگی از سعدالسلطنه تا مجموعه دولتخانه صفوی، یعنی خیابان هلال احمر یکپارچه خواهد شد.

به گفته این مسوول زمان طولانی برای اجرای این طرح لازم است و شاید در سال‌های بعد نیز با تغییر مدیران و سیاست‌های مدیریت شهری، تکمیل این طرح به تعویق بیفتد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: مطالبه عمومی مردم در راستای تقویت داشته‌های میراثی و رونق گردشگری برای احیای این میدان از دیگر ملزوماتی است که به سرعت کارها منجر شده و می‌تواند ظرفیت گردشگری درون شهر قزوین را متحول سازد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha