۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85306742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خلیج فارس تا روز شنبه مواج و متلاطم است

۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 85306742
خلیج فارس تا روز شنبه مواج و متلاطم است

بوشهر- ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با وزش بادهای شمال غربی نسبت به تلاطم و مواجی خلیج فارس تا روز شنبه هفته آینده هشدار سطح زرد ( آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‎‌شود.

"پیام مساعدی "روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت سرعت وزش باد گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: تا روز شنبه هفته آینده نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، احتمال اختلال موقت در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی هشدار داده می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: طی پنج روز آینده، پدیده‌های غالب در نوار ساحلی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری، روی دریا و سواحل استان همراه با وزش باد و فردا در برخی نقاط غیرساحلی همراه با مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در مدت یاد شده آسمان استان بوشهر شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فرا ساحل استان شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎‌شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۴:۰۷، مد اول ساعت ۱۰:۰۰، جزر دوم ساعت ۱۳:۳۳ و مد دوم ساعت ۲۰:۴۶ خواهد بود.

مساعدی یادآورشد: در ۲۴ ساعت گذشته بندر دیر با ۳۱ و شهر جم با ۱۱ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha