نقش بسیج در اقتدار فرهنگی

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲
کد خبر: 85305907
مهدی رضا | کارشناس فرهنگی  
نقش بسیج در اقتدار فرهنگی

تهران- ایرنا- با گذشته بیش از چهار دهه از عمر با برکت نیروی بسیج مستضعفین، شاهد نقش آفرینی این نهاد در عرصه های مختلف هستیم.

هر چند دشمن هیچ گاه از خصومت و نقشه های خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کوتاه نیامده است و از شیطنت دست برنمی دارد و در هر زمان، درصدد ایجاد فتنه ها و ضربه های سنگین تری به کشور است اما در این جبهه، بسیج تحت فرماندهی مقام معظم رهبری انسجام بیشتری پیدا کرده است.

با روشنگری رهبری معظم انقلاب اسلامی، و همراهی هوشمندانه ملت بصیر، نیروی بسیج ما، به مثابه جانفشانان خط مقدم، در جنگ نرم و رسانه ای با امپراطوری رسانه ای غرب، آرامش و اطمینان را در در سپهر پاک ایران اسلامی برقرار کرده اند.

در سند چشم‌انداز بیست ساله، ایرانی امن، مستقل، مقتدر، با بازدارندگی همه جانبه و پیوستگی مردم و حکومت ترسیم شده است و در چنین شرایطی، پیوستگی ارکان نظام با مردم و بازدارندگی همه جانبه در مقابل تهدیدات اهریمنی، از بستر نیروی بسیج محقق می‌شود.

خداجویی، تکلیف‌گرایی، عمل به وظیفه و ازخودگذشتگی از اصول نیروهای بسیج است و تفاوت این نیرو با دیگر نیروهای مردمی در جهان در پایبندی به ارزش‌های معنوی دلبستگان و خدمتگزاران آن است.

بسیج چهار نقش «جهاد معنوی و فرهنگی»، «بازدارندگی همه جانبه»، «توسعه فرهنگی و سازندگی» و «برقراری ارتباط بین مسوولان با مردم» در عرصه نظم نوین جدید جهانی را برعهده دارد. توجه به این نکته که «بسیج یک فرهنگ است» و از سوی دیگر، رسانه، ابزاری برای فرهنگ سازی است، بر نقش و باید به کارکرد تعاملی این دو گزاره در عر صه اجرایی تمرکز کنیم تا شاهد تقویت و ترویج سواد رسانه‌ای و افزایش بصیرت اجتماعی در میان اقشار مختلف باشیم.

بسیج و بسیجی، یک فرهنگ است و رسانه یک وسیله فرهنگ ساز. بسیجی یک جهادگر تمام عیار است و رسانه، ابزاری قدرتمند برای جهاد تبیین. از این رو برای مقابله با جنگ رسانه‌ای و ترکیبی کنونی دشمن، ترویج روحیه بسیجی و تعامل و بهره گیری از الگوی سازنده بسیج و فرهنگ بسیجی توسط رسانه ها سدی مناسب در هجمه های مرتبط با این جنگ رسانه ای ایجاد خواهد شد.

نقش بسیج در اقتدار فرهنگی
مهدی رضا، کارشناس فرهنگی

بسیجیان ما، علاوه بر آنکه باید در داخل کشور در عرصه های رسانه ای و فرهنگی، جاذب و فرهنگساز باشند، می باید که برای شناساندن هر چه بیشتر توانمندی ها و ارزش های والای میهن عزیزمان به دنیا، در نقش یک جهادگر خستگی ناپذیر حاضر شوند و موفقیت های ما در عرصه دیپلماسی فرهنگی را سرعت ببخشند. فراموش نکنیم که ما با تکیه بر فرهنگ غنی مان، می توانیم همانا آنچه که نیروی بسیج مستضعفین، برای تحقق آن استوار شده است را با اطمینان به دست آوریم و قرارگاه اقتدار فرهنگی مان را با تکیه بر روحیه بسیجی، سربلند کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha