حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد؛ پیام‌آور توان دفاعی ایران و صلح برای کشورها

تهران - ایرنا - فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیام های جداگانه ضمن گرامیداشت روز نیروی دریایی تاکید کردند: حضور قدرتمند نیروی دریایی ارتش در آب های ملی و بین‌المللی پیام‌آور توان دفاعی ایران در هر نقطه از دنیا و صلح و دوستی برای کشورها است.

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی ایرنا، فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیام‌هایی جداگانه، روز نیروی دریایی ارتش را گرامی داشتند.

در پیام امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش آمده است: هفتم آذر ماه هر سال یاد آور دلیر مردان شجاع و فراموش نشدنی نیروی دریایی است که با ایثار جان در یک نبرد تاریخی کتاب زرین افتخارات دریادلان را مزین به پیروزی شصت و هفتمین روز شروع جنگ تحمیلی کردند و بزرگترین ضربه را بر پیکر نیروی دریایی ارتش بعث عراق وارد ساختند و شجاعانه از حقانیت و یکپارچگی سرزمین ایران اسلامی دفاع کردند و این روز به پاس عظمت آن حماسه کم نظیر به نام روز نیروی دریایی ثبت گردیده است.

امروز نیروی دریایی راهبردی، علیرغم تمام تحریم ها ومحدویت ها توانسته است با تکیه بر دانش و توان داخلی قدرت خود را به رخ جهانیان کشیده و با حضور در آب های آزاد و دوردست به دشمنان ایران اسلامی این پیام را بدهد که ایران توان دفاع از خود را در هر نقطه از دنیا دارد.

پیام فرماندهان ارتش در گرامیداشت روز نیروی دریایی/ پیام‌آوران صلح و امنیت

هفتم آذر با امضای خونین ناخدایان ناو «پیکان» تا ابد جاودان شد

در پیام امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش آمده است: هفتم آذر، سالروز فتح الفتوح دریادلان نیروی دریایی در کشاکش گلو و گلوله برای نابود کردن نیروی دریایی دشمن متجاوز به دست تیغ تدبیر همدلی ناخدایان عرشه رشادت و عقابان بلند آشیان ایران سرافراز است که بر سینه ستبر تاریخ ایران می‌درخشد.

حکایت این نبرد مانا و نامیرا تبلور غیرت و مردانگی فرزندانی از نسل آرش است که میثاق با امت را با خون خود امضا کردند. نگهبانانی از جنس سیاوش که برای پاسداری از مرزهای غیرت به دل آتش زدند و تنها نام فارس را برای خلیج نیلگون پسندیدند.

هفتم آذر، در تقویم غیرت و سربلندی این سرزمین با امضای خونین ناخدایان ناو پیکان، تا ابد جاودان شد.

حضور قدرتمند نیروی دریایی ارتش پیام صلح برای کشورها است

در پیام امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش آمده است: هفتم آذر » ماه هرسال، یادآور رشادت فراموش نشدنی رزمندگان دریادل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس است که با ایثار و شجاعت برای دفاع از عزت، شرف و غرور ملی ملت قهرمان ایران اسلامی جانفشانی کردند و شهد شیرین شهادت نوشیدند تا ایران و ایرانی امروز سرافراز و سربلند باشند.

حضور قدرتمند و راهبردی نیروی دریایی ارتش در آب‌های ملی و بین المللی تحت تدابیر و منویات فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و تحقق فرمان معظم‌له مبنی بر کسب سیادت دریایی، همواره پیام‌آور صلح و دوستی برای کشورهای همسایه و رعب و وحشت برای دشمنان خواهد بود.

بی‌تردید این رشد و بالندگی راهبردی، مرهون روحیه جهادی، عزم و اراده انقلابی آحاد فرماندهان، مدیران و کارکنان ولایتمدار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که به فضل الهی تداوم آن همچنان دشمنان و بدخواهان میهن اسلامی را بیمناک و در صورت هرگونه خطا، پاسخی سخت، ویرانگر و پشیمان کننده دریافت خواهند کرد.

پیام فرماندهان ارتش در گرامیداشت روز نیروی دریایی/ پیام‌آوران صلح و امنیت

حضور ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی در آب‌های آزاد، نشان‌دهنده اقتدار نیروی دریایی است

در پیام امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش آمده است: هفتم آذر ماه، یادآور حماسه‌آفرینی‌های دریادلانی است کـه از سـرچشمه جـوشـان عاشـورا خروشیدند، دل بـه دریـای خروشـان خواستن و توانستن سپردند، سند عزّت، استقلال و امنیّت میهن اسلامی ایران را به سرخی خون، سختی پولاد و بی‌کرانگی اقیانوس نقش بستند و پیمان ناگسستنی عشق و ایمان را معنای دوباره بخشیدند.

‏راهبرد اصیل نیروی دریایی ارتش در گسترش و افزایش عمق استراتژیک و دفاع از ارزش‌های اسلامی ایران عزیز، تنها بخشی از اهتمام این نیروی راهبردی بر حفظ تمامیت ارضی، امنیت و استقلال کشور انقلابی ایران است.

بی‌شک حضور ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس آرام و آب‌های آزاد و بین‌المللی ضمن به اهتزاز درآوردن با اقتدار پرچم پرافتخار کشورمان در جای جای دنیا، نشان داد که نیروی دریایی راهبردی ارتش، مهد پرورش جوانان پولادین عزم، دلیر، غیرتمند و مؤمنی است که هر مأموریتی را مقتدرانه و عزتمندانه به پایان می‌رساند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha