مستند فیلم‌ساز مشهدی به جشنواره اندونزی راه یافت

مشهد- ایرنا- مستند «نجواهای شکسته» اثر فیلمساز مشهدی و محصول مشترک ایران و سوریه به عنوان نخستین فیلم ایرانی به بزرگترین جشنواره «داکیومنتری» اندونزی راه یافت.

به گزارش ایرنا، مستند نجواهای شکسته به کارگردانی برادران « امیر اطهر و امیر مسعود سهیلی» و همچنین به تهیه کنندگی «مهدی مطهر» ساخته شده است.

نویسنده و کارگردان مستندـ نجواهای شکسته روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این مستند روایتی هنرمندانه از درد مشترک اهالی شهری جنگ‌زده بوده که تمام سازهای موسیقی این شهر شکسته شده است. در این مستند پیرمرد هنرمند ساز شکسته‌ خود را از زیر آوارها بیرون می‌کشد و در تلاش است تا با بازسازی سازهای موسیقی، روح مرده شهر را زنده کند.

امیر اطهر سهیلی با بیان اینکه اکران مستند نجواهای شسته در ایران پس از اکران جهانی آن انجام می شود، افزود: این مستند محصول مشترک ایران و سوریه است و تمام بازیگران آن اهل کشور سوریه هستند.

وی تبلور انسانیت در جریان جنگ و پرهیز از جنگ و خونریزی را محور مستند مزبور عنوان و اظهار کرد: هنر باعث به وجود آمدن حس مشترک میان مردم می‌شود و زبان مشترکی است که نیاز به ترجمه ندارد، همانطور که در سراسر دنیا با شنیدن یک موسیقی حتی با زبانی بیگانه حس مثبتی منتقل می‌شود.

کارگردان نجواهای شکسته بیان کرد: نخستین اکران خارجی مستند مزبور در جشنواره یاماگاتای ژاپن به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های مستند آسیا انجام و با استقبال خوبی مواجه شد، این مستند پس از درخشش و جلب نظر منتقدین در فستیوال فیلم مستند یاماگاتای ژاپن به عنوان نخستین اثر ایرانی راهی جشنواره داکیومنتری اندونزی شد.

وی با بیان اینکه جشنواره داکیومنتری اولین و بزرگترین جشنواره فیلم مستند در اندونزی و آسیای جنوب شرقی است، گفت: این جشنواره که از سال ۲۰۰۲ توسط موسسه FFD یا Forum Film Dokumenter سازماندهی می‌شود، مستند را به عنوان وسیله‌ای برای بیان و اکوسیستم دانش از طریق نمایشگاه‌ها، بحث‌ها و کارگاه‌های آموزشی ارائه می‌کند.

سهیلی با بیان اینکه جشنواره داکیومنتری اندونزی طی روزهای ۱۲ تا ۱۸ آذرماه با حضور آثار زیادی از کشورهای متعدد برگزار می شود، افزود: مستند نجواهای شکسته در بخش فیلم بلند این جشنواره حضور دارد که پس از آن در جشنواره Human Screen تونس شرکت خواهیم کرد.

به گفته وی، مستند نجواهای شکسته همچنین در جشنواره هیومن رایت ایتالیا مورد تقدیر قرار گرفت و اکنون در لیست حضور در جشنواره‌های تایوان و چین قرار دارد.

نخستین فیلم ایرانی از مشهد به جشنواره اندونزی راه یافت+ فیلم

دیگر عوامل مستند سازهای شکسته شامل «حسن ناحی» به عنوان مدیر فیلمبرداری، «محمد صادق دهقان‌پور» به عنوان تدوینگر، «مرتضی غیور» به عنوان مدیر صدا برداری، «مصطفی ملک و الهام عرشی‌زاده» به عنوان مشاور رسانه‌ای هستند.

سید وحید حسینی رییس انجمن سینمای جوانان ایران در خراسان رضوی ضمن تایید حضور فیلم مستند نجواهای شکسته در جشنواره اندونزی به خبرنگار ایرنا گفت: مجوز این فیلم از انجمن سینمای جوانان ایران در خراسان رضوی گرفته شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha