دیلمان از پیشرفته‌ترین ناوشکن‌های کشور در کلاس موج است

رشت - ایرنا - معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: ناوشکن دیلمان از پیشرفته‌ترین ناوشکن‌های کشور در کلاس موج، کاملاً بومی و دارای ویژگی‌های بسیار برتری نسبت به سایرین است.

امیر دریادار مهدی خواجه امیری روز دوشنبه در حاشیه الحاق ناوگان دیلمان در جمع خبرنگاران افزود: این ناو دارای بدنه آیرودینامیکی است که باعث شده کاملا رادار گریز باشد.

وی تصریح کرد: دکل مخابراتی این ناوشکن هم که کشف، شناسایی و رهگیری انهدامی را به سیستم فرماندهی و کنترل هدایت می‌کند از ویژگی‌های بسیار بارز آن می باشد و در واقع این تکنولوژی را فقط ۵ کشور دارا هستند که به صورت چهار وجهی است و هر وجه دارای سه بعد است.

وی ادامه داد: این ناو امکان سوخت‌گیری و نیز حمل آب آشامیدنی بیشتری دارد که این ویژگی موجب می شود تاب‌آوری در دریا به مدت سه ماه افزایش یابد.

وی تصریح کرد: امکان پرواز و فرود بالگرد اس. اچ. ۳ در این ناوشکن پیش بینی شده و در قسمت موتور با چهار خط پیش بینی شده که همین امر باعث شده قدرت مانور بیشتری داشته باشد ضمن آنکه اطمینان و پایداری بهتری در دریا برخوردار است.

امیر دریادار خواجه امیری گفت: علاوه بر این، سلاح‌هایی که در آن پیش‌بینی شده اعم از سطحی و زیر سطحی همچنین سامانه ضد هوایی آن دارای تکنولوژی جدید و پیشرفته‌ای است که همواره موجب بازدارندگی و برقراری امنیت می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha