نخستین مدرسه سبز هرمزگان با معماری بومی منطقه در دست ساخت است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: مدرسه کوثر بندرعباس به عنوان نخستین مدرسه سبز هرمزگان با نمایی بومی و همساز با اقلیم استان در دست ساخت است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این مدرسه در زمینی به مساحت پنج هزار و ۳۴۳ مترمربع در ۲ طبقه، شامل ۱۲ کلاس درس، یک کارگاه، آزمایشگاه، اتاق سمعی بصری، فضای اداری، نمازخانه و کتابخانه، زمین ورزشی روباز، پارکینگ، سرایداری و آلاچیق در محوطه حیاط مدرسه در حال احداث است.

وی بیان کرد: نکات مدیریت سبز در تاسیسات برقی و مکانیکی این مدرسه رعایت شده که استفاده از سیستم هوشمندسازی تاسیسات برقی و همچنین طراحی همساز با اقلیم، محیط بومی و فرهنگ استان مدرسه کوثر را از دیگر فضاهای آموزشی متمایز کرده است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان اظهار کرد: مدرسه کوثر به عنوان نخستین مدرسه سبز استان هرمزگان در دست احداث بوده و همچنین یک مدرسه سبز دیگر نیز توسط تیم فنی اداره‌کل نوسازی مدارس استان در حال طراحی است.

«مدرسه ۱۲ کلاسه سبز کوثر واقع در شهرستان بندرعباس با نمایی بومی و همساز با اقلیم گرم و مرطوب و معماری چشم نواز توسط مهدی باوقار زعیمی طراحی شده است.»

اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با رویکردی خاص در طراحی چشم‌نواز مدارس و با الهام از بناهای ماندگار استان سعی داشته، معماری بومی منطقه را در وهله نخست حفظ کند و اکنون با تلفیق مدیریت سبز در طراحی مدارس، جلوه‌ای خاص به معماری مدارس داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha