۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85303616
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده بسیج ناحیه امام خمینی:بسیجی یعنی کسی که دل در گروی آبادی کشور دارد

تهران - ایرنا -فرمانده بسیج مقاومت ناحیه امام خمینی(ره) با تبریک هفته بسیج مستضعفین گفت : بسیج یعنی همه کسانی که دل در گرو عمران، آبادانی و الگو شدن ایران عزیز دارند.

پاسدار روح الله اسلام دوست روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا درباره برنامه های بسیج مستضعفین در بزرگداشت هفته بسیج اظهار کرد: اجتماع بزرگ بسیجیان منطقه دوازده تهران با حضور پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران فردا ششم آذر ماه همزمان با نماز مغرب و عشا با تجلیل از مادران شهدای بسیجی منطقه در مجموعه فرهنگی هنری سرچشمه، سالن شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد.

فرمانده بسیج ناحیه امام خمینی:بسیجی یعنی کسی که دل در گروی آبادی کشور دارد

وی بیان کرد: امروز اگر محور مقاومت برای عالم افتخار آفریده است محصولی است نشات از بسیج و امروز همه اذعان دارند که بسیج، مایه اصلی همه پیروزی‌های کشور ما بوده است.

فرمانده بسیج ناحیه امام خمینی:بسیجی یعنی کسی که دل در گروی آبادی کشور دارد

اسلام دوست با تاکید بر این نکته که بسیج در همه عرصه‌ها حضوری معنادار و تمام‌کننده داشته است، افزود: بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه، سه خصوصیتی است که بسیج را متمایز کرده و بهره‌دهی بسیج را افزایش داده است. از این رو امروز، کشور ما در مقایسه با کشورهایی که با آمریکا ارتباط دارند، سرافراز و سربلند، الگو و الهام بخش است و این مرهون خصلت بسیجیان است.

فرمانده بسیج ناحیه امام خمینی گفت : دنیا شاهد بود که با وجود فریاد یکپارچه مردم جهان باز هم صهیونیست‌ها بمباران غزه را قطع نکردند و اگر امروز می‌بینیم که آتش بس دادند نه به خاطر توجه به قوانین حقوق بشری دنیا که از سر استیصال و درماندگی بود.

فرمانده بسیج ناحیه امام خمینی:بسیجی یعنی کسی که دل در گروی آبادی کشور دارد

شاید کمتر کسی فکر می کرد که پس از فرمان امام راحل در پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ برای تشکیل بسیج مستضعفان، امروز این نیروی مردمی به یکی از نمادهای مهم جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف تبدیل و الهام بخش بسیاری از مردمان آزاده و مبارز راه ضداستعماری شود و کارنامه ای مملو از درخشندگی در داخل مرزهای ایران به جای بگذارد که حضور رزمندگان بسیجی در طول هشت سال دفاع مقدس، مشارکت در سازندگی پس از پایان جنگ، حضور در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، بهداشتی و آموزشی نمونه ای از این خدمات بی وقفه است.

طی سال های اخیر نیز بسیج از جمله نهادهای خدمات رسان و تاثیرگذار در کشور به خصوص مناطق محروم است که بنا به ادعای مسئولان مربوطه و تایید کارشناسان فنی و مهندسی علاوه بر ارایه کارنامه ای درخشان و قابل دفاع طی سال های اخیر، به لحاظ کیفیت و هزینه های اجرایی طرح های مختلف عمرانی و آبادانی نیز عملکرد ممتازی داشته است.

امروز اهمیت و جایگاه ویژه بسیج و گستردگی خدمات ارایه شده توسط این مجموعه نمی تواند بر کسی پوشیده باشد، چه بسا این نیروی عظیم مردمی در بسیاری از بخش ها همراستا و هم داستان با دستگاه های اجرایی به عنوان بازوان پرتوان اجرایی وارد کارزارهای عمران، آبادانی، محرومیت زدایی، فناوری و خدمات آموزشی و بهداشتی شده است و به دلیل کسب تجارب مفید طی حداقل سه دهه، امروز به نقطه آرمانی و مهارتی دست یافته است.

تقویت و توسعه همکاری ها با بسیج به خصوص در حوزه سازندگی، تداوم اجرای طرح های مشترک و تعامل سازنده و قوی باید جزو دستورکارهای اصلی و مهم دستگاه های اجرایی باشد تا از توان، نیرو و ظرفیت های مردمی این تشکل برای توسعه و پیشرفت کشور بهره مند شد.

روز پنجم آذر ماه به فرمان امام خمینی ره روز بسیج مستضعفین نامیده شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha