۳۵ میلیارد ریال برای ساخت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای خواف تخصیص یافت

خواف- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر خواف گفت:‌ ۳۵ میلیارد ریال برای ساخت تنها پایگاه امداد و نجات جاده ای این شهرستان که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد طی سال جاری تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد افشار روز شنبه در حاشیه بازدید مسوولان از روند ساخت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای خواف افزود:‌ این طرح در زمینی به وسعت سه هزار متر مربع در سه راهی "نشتیفان" این شهرستان در حال ساخت است.

وی ادامه داد:‌ از این متراژ ۲۲۳ متر مربع زیربنای ساختمان و بقیه محوطه پایگاه امداد و نجات جاده ای را شامل می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر خواف گفت:‌ اعتبار مورد نیاز ساخت تنها پایگاه امداد و نجات جاده ای خواف با تلاش فرماندار و از محل اعتبارات ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن تامین شده است.

افشار افزود:‌ با توجه به وضعیت خطرخیز و بروز حوادث در جاده های خواف ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای برای سرعت بخشی در امداد رسانی در زمان بروز حوادث به عنوان یکی از نیازهای مهم از سالهای گذشته مطرح بوده است که با تلاش و پیگیری فرماندار این شهرستان و تامین اعتبار لازم زمینه ساخت آن فراهم شد.

تردد تعداد زیادی خودرو و وسایل نقلیه سنگین حمل سنگ آهن از جاده های شهرستان مرزی خواف موجب بروز حوادث جرحی و فوتی زیادی در طی سال می شود و سرعت بخشی در امدادرسانی به خصوص در جاده ها ضروری به نظر می رسد و یکی از بسترهای مهم این امر ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای است.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha