۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85085440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۵۱ میلیارد ریال از محل حقوق دولتی معادن به هلال احمر خواف تخصیص یافت

گناباد-ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر خواف گفت:با پیگیری فرمانداری این شهرستان ۵۱ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن برای تامین تجهیزات امدادی و ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای این شهرستان طی امسال تخصیص یافت.

محمد افشار مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۶ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال برای تامین تجهیزات مورد نیاز امدادی و ۴۵ میلیارد ریال برای ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای در سه راهی نشتیفان و مجتمع انبارهای امدادی هلال احمر شهرستان خواف در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با صرف این میزان، مقادیر زیادی تجهیزات مورد امدادی مورد نیاز هلال احمر خواف در بخشهای آوار، کوهستان، سیلاب و جاده ای تامین شد.

رییس جمعیت هلال احمر خواف گفت: کمبود تجهیزات همواره یکی از مسایل و مشکلات جمعیت هلال احمر خواف در امدادرسانی و انجام وظایف محوله بوده که با تامین این تجهیزات مشکلات این بخش تا اندازه زیادی کاهش یافت.

افشار مقدم افزود:تنها پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر خواف واقع در سه راهی نشتیفان از داشتن ساختمان بی بهره است و امدادگران از ۱۵ سال گذشته با استفاده از اتاقک پیش ساخته (کانکس) فعالیت می کنند که با تخصیص اعتبار لازم و احداث ساختمان پایگاه امدادی در این مکان بخش زیادی از مشکلات این بخش کاهش می یابد.

فرماندار خواف هم پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: برای نخستین‌بار در این شهرستان ۷۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساختها و اجرای طرحهای زیربنایی از محل حقوق دولتی معادن طی سال گذشته تخصیص یافت.

مهدی عباسپور افزود: تاکنون از محل حقوق دولتی معادن برای توسعه زیرساختها و اجرای طرحهای زیربنایی در شهرستان خواف هزینه نشده بود که در راستای توجه خاص دولت سیزدهم و پیگیری استاندار خراسان رضوی این اقدام انجام شد.

وی اضافه کرد:شرکتهای معدنی بر اساس قانون باید هشت تا ۱۵ درصد سود حاصل از درآمد فعالیتهای معدنی خود را در طول سال به خزانه دولت واریز کنند تا این سود صرف توسعه زیرساختهای منطقه و کشور شود ولی این مبلغ تاکنون به استانها تخصیص داده نمی شد که با پیگیریهای دولت سیزدهم برای نخستین بار بخشی از اعتبارات حاصل از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به توسعه زیرساختهای این شهرستان تخصیص یافت.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha