دولت به دنبال اجرای کارهای بلندمدت اقتصادی است

شیراز- ایرنا- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به دنبال اجرای کارهای بلندمدت اقتصادی است و توانسته در طول این مدت به حل مشکلات ریشه‌ای نیز کمک شایانی کند،گفت: دولت بدون توجه به تأثیراتی که روی نگاه مردم نسبت به عملکردش می‌گذارد کارهای بلندمدت اقتصادی را آغاز کرده است.

جعفر قادری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: دولت بدون توجه به تأثیراتی که روی نگاه مردم نسبت به عملکردش می‌گذارد کارهای بلندمدت اقتصادی را آغاز کرده است .

وی گفت : عملکرد ۲ساله دولت در بخش اقتصاد عملکرد قابل قبولی است اما برای رسیدن به انتظارات مردم نیاز است کارهای جدی‌تر و بیشتری در این بخش انجام شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی مجلس، دولت و قوه قضاییه هماهنگ هستند و با توجه به احساس مسئولیتی که در بین مجموعه‌های مختلف حاکمیتی وجود دارد انتظار می‌رود که کار وسیع‌تر، گسترده‌تر و بیشتری در حوزه اقتصادی انجام شود.

قادری اضافه کرد: البته نباید این موضوع نادیده گرفته شود که در طول ۱۰سال گذشته یعنی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ شاخص‌های اقتصادی رو به اُفت بوده و با تعلل و کوتاهی دولت‌های گذشته کشور به جایی رسید که با مشکلات جدی در بخش اقتصادی رو به رو شد.

وی بیان کرد: دولت دوازدهم در حالی به کار خود پایان داد که بار مالی و هزینه‌های سنگینی را بر دوش دولت سیزدهم گذاشت؛ این در حالی بود که سطح توقعات مردم را هم بالا برده بود؛ در واقع دولت سیزدهم از همان ابتدای فعالیت‌هایش به دلیل بی‌اعتمادی مردم و هزینه‌های سنگینی که بر دوشش گذاشته شده بود با شرایط دشواری مواجه بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: با این حال دولت سیزدهم توانست بحث دیپلماسی اقتصادی را فعال و ارتباطات خود را با کشورهای همسایه و بلوک شرق برقرار کند؛ دولت مسائل و مشکلات را با بسیاری از کشورها از جمله عربستان، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان حل کرد.

قادری یادآور شد: در بحث فروش نفت، زیرساخت‌های هوایی، توسعه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موشکی و ارتقا سیستم دفاعی و همراه کردن کشورها در مقاومت شاهد اقدامات خوبی از سوی دولت بودیم؛ همچنین بخشی از واحدهای تولیدی که تعطیل شده بودند احیا شدند و این اقدامات موجب شد تحرک خوبی در بخش اقتصاد شکل بگیرد.

وی یادآور شد: در مجموع کشور در طول ۲سال گذشته به وضعیت پایداری رسید و توانست در این وضعیت به حل مشکلات مختلف بپردازد؛ دولت توانست بخشی از مشکلاتی که روی هم تلنبار شده بودند را برطرف کند و جلوی رُشد این مشکلات را بگیرد.

قادری با بیان اینکه دولت به دنبال اجرای کارهای بلندمدت اقتصادی است و توانسته در طول این مدت به حل مشکلات ریشه‌ای نیز کمک شایانی کند، گفت: دولت بدون توجه به تاثیراتی که روی نگاه مردم نسبت به عملکردش می‌گذارد کارهای بلندمدت اقتصادی را آغاز کرده است.

این نماینده مجلس گفت: تلاش برای اصلاح ساختار صندوق‌ها، کاهش رُشد نقدینگی، رُشد مثبت اقتصادی در ۲سال گذشته، بهبود تراز حساب‌های جاری، افزایش میزان ارزآوری و گسترش صادرات غیرنفتی نشان دهنده این است که جهت‌گیری دولت جهتگیری درستی است و دولت حرکت‌های خوبی را برای به سرانجام رساندن کارهای بلندمدت اقتصادی آغاز کرده است.

وی بر نقش مهم سفرهای استانی در رفع محرومیت، اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام و افزایش سرمایه اجتماعی تأکید کرد و افزود: آزادراه شیراز_اصفهان و خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز از مهمترین پروژه‌های نیمه‌ تمام در استان فارس بودند که توسط دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری رسیدند؛ همچنین در این دولت پروژه انتقال آب از خلیج فارس و پیگیری برای حل مشکلات کارخانه آی تی آی و دیگر واحدهای تولیدی در استان آغاز شد.

قادری افزایش ظرفیت‌های انتقال آب، گاز و برق را از دیگر اقدامات قابل‌توجه دولت دانست و گفت: عدم قطعی گاز در زمستان و قطع نشدن برق در تابستان از دیگر اتفاقات خوبی بود که در این دولت رقم خورد.

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه جهت‌گیری دولت درست است، گفت: دولت در حال حرکت به سمت و سویی است تا بتواند تعادل را در حوزه‌های اقتصادی برقرار کند؛ البته همان‌گونه که گفتم این به معنای حل تمام مشکلات نبوده و دولت باید توان بیشتری بگذارد تا بتواند بیش از پیش ظرفیت‌ها را بالفعل کند و پاسخگوی انتظارات و توقعات بحق مردم باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha