تلاش دولت برای خروج بابا کلان  از بن بست ارتباطی و محرومیت + فیلم

گچساران- ایرنا- روستای بابا کلان گچساران یکی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد است که تا چند سال پیش به دلیل عمق محرومیت از امکانات و زیر ساخت های اولیه توسعه به ضرب المثل رایج در منطقه تبدیل شده بود که به همت دولت ها بویژه دولت سیزدهم زیر ساخت های رفاهی در این منطقه محروم فراهم و مسیر توسعه پایدار آن نیز هموار شد.

به گزارش ایرنا، دهستان باباکلان گچساران یکی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان کهگیلویه و بویراحمد بود که با وجود نزدیکی به تاسیسات نفتی از کمترین زیرساخت های زندگی مانند گاز،جاده مناسب، کشاورزی و آب آشامیدنی بی بهره بود.

این روستا که تا چند سال پیش به دلیل بی بهره بودن از امکانات اولیه زندگی ضرب المثل محرومیت در استان بود هم اکنون به همت دولت ها بویژه دولت سیزدهم تمام زیر ساخت های رفاهی در این منطقه محروم فراهم شده بطوری که بزودی به بخش ارتقاء خواهد یافت.

تلاش دولت برای خروج بابا کلان  از بن بست ارتباطی و محرویت + فیلم

این روستای ۲ هزار نفری که در ۴۰ کیلومتر شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد و اهالی این منطقه اجرای نشدن طرح هادی، نبود بافت شهری، بکارگیری جوانان بیکار روستای باباکلان در طرح های اشتغالزایی آبرسانی به زمین های کشاورزی بابا کلان و اختصاص اعتبارات مسئولیت های اجتماعی در اجرای زیرساخت های رفاهی روستای بابا کلان، کمبود آب شامیدنی و شکستگی تاسیسات آب روستای را از مهمترین مشکلات خود می دانند.

اهالی این روستا معتقد هستند انجام برخی زیر ساخت ها از جمله گازرسانی به این روستا ، اتصال به اینترنت پر سرعت، و اجرای بیش از ۲ هزار میلیارد ریال طرح راه سازی در محور بابا کلان و گچساران از مهمترین خدمات انجام شده در این منطقه محروم و کمتر توسعه یافته برای خروج از بن بست هاست.

آنان امید دارند دولت سیزدهم و توجه بیشتر به ظرفیت های گردشگری روستای باباکلان که زمینه ساز رونق اقتصادی خواهد شد روند توسعه این منطقه ادامه یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدمات ارزنده در دولت های گذشته و دولت سیزدهم در این روستان از جمله اجرای طرح هادی، اجرای طرح گازرسانی، آسفالت معابر، توسعه شبکه برقرسانی، آبیاری بخشی از زمین‌های کشاورزی و احداث یک باب کتابخانه و شروع عملیات اجرایی جاده دوگنبدان، باباکلان و بی بی حکیمه، برای توسعه این روستاست.

انتظار اهال روستای باباکلان از مسئولان

یکی از اهالی روستای باباکلان گچساران گفت: اجرای طرح هادی،ساخت کتابخانه، اجرای آبیاری نوین در بخشی از زمین‌های کشاورزی، اجرای طرح های کشاورزی، ساخت جاده و اجرای طرح ورزشی از مهمترین خدمات دولت برای توسعه همه جانبه این منطقه محروم بوده است.
وی با اشاره به نزدیکی این روستا به مخازن نفتی بیان کرد: اختصاص سهمیه اشتغال در صنعت نفت از دیگر خواسته‌های مردم این روستا برای رونق و آبادانی بیشتر این خطه است.

یکی دیگر از اهالی روستای بابا کلان گفت: عمده ترین مشکل اهالی این روستا اجرا نشدن طرح هادی بطور کامل است و هم اکنون به دلیل اجرای نشدن این پروژه یک دهه پل در جلوی منزل اینجانب قطع شده که انتظار داریم مشکلات این روستا را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های راه و شهرسازی در زمان بارنگی مشکلاتی را برای اهالی این روستا ایجاد خواهد کرد گفت: نوسانات برق از مهمترین مشکل اهالی این روستا است وعبور کابل برق در برخی از مناطق روستایی این شهرستان بطور کامل اجرا نشده است.

مسئولان چه در مورد مشکلات طرح های در دست ساخت در روستای بابا کلان چه می گویند

هم اکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در زمینه زیر ساخت های کشاورزی، برق ، آبرسانی و توسعه زیر ساخت های روستایی در روستای بابا کلان این شهرستان در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصلاح بهینه و بهینه سازی خطوط برق منطقه باباکلان در دست اجراست .

محمد مرادی افزود: این طرح تاکنون ۱۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۲دستگاه ترانس، ۱۶۷ پایه فشار ضعیف، ۵۲ پایه فشار متوسط، چهار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲۰۵ عدد روشنایی اصلاح ، نصب و اجرا شده است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را ۹۷ درصد اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده و امید است تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قالب طرح هادی در سال گذشته بیش از ۲۷۰ متر کانال با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد ریال در روستای بابا کلان اجرا و در سالجاری از محل اعتبارات نفت و استانی برای این روستا اعتباراتی در نظر گرفت شده است.

سید زبیر موسوی افزود: ساکنان اهالی روستای بابا کلان در زمینه پل در جلوی منزل خود گلایه ای داشتند که ساخت این پل ها شخصی است و در جلسه قبل مصوب شده بود که دهیاری ها در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک باب مخزن ۵۰۰ متر مکعبی با اعتباری بیش از ۴۵ میلیارد ریال در روستای بابا کلان با خط انتقال ۳۶۰ متر هم اکنون در دست ساخت است.

امید صالحی ابرازکرد: برای اصلاح خطوط لوله انتقال آب روستای بابا کلان ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و محرومیت زدایی در نظر گرفته شده که بزودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰ کیلومتر شبکه انتقال آب در روستای باباکلان وجود دارد که بیش از هفت کیلومتر در قالب این طرح اصلاح خواهد شد و آب اهالی روستای باباکلان از شرکت نفت با خط انتقال بیش از ۱۵ کیلومتر تامین می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به گلایه یکی از اهالی روستای بابا کلان به توزیع نهاد های دامی گفت: نهاده های دامی را باید دامداران بصورت قیمت آزاد از طریق اتحادیه ها تامین کنند.

سید علی معتمدی پور ابراز کرد: گچساران مرکز تولید گندم دیم استان های جنوب کشور است و هم اکنون در زمینه تامین بذر کشاورزی در این شهرستان مشکل خاصی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در حال جاضر طرح تامین آب ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای بابا کلان با مشکل مواجه است و برای رفع این مشکل اداره برق موکلف به اجرای هفت کیلومتر شبکه برق شد.

معتمد پور گفت: چهار کیلومتر از خط انتقال این طرح باید از سوی جهاد کشاورزی اجرا شود که برای آن ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که در نیمه اوال سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

در دست اجرای ۲ هزار میلیارد ریال طرح راهسازی در محور اصلی گچساران- باباکلان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزارو ۵۳۰ میلیارد ریال طرح در حوزه راهسازی در محور اصلی گچساران- باباکلان هم اکنون در دست اجراست.

سید علی احمد زاده در بازدید از محور های اصلی گچساران با بیان اینکه روند اجرایی طرح های حوزه راهسازی در گچساران رضایت بخش است افزود: این طرح ها در قالب قطعه یک جاده گچساران باباکلان، بهسازی راه اصلی گچساران و جاده گچساران باباکلان در قالب قطعه ۲ در دست ساخت است.

وی بیان کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ۲۰ تا ۸۷ درصد است که بطول ۲۰ کیلومتر در دست احداث است.

تلاش دولت برای خروج بابا کلان  از بن بست ارتباطی و محرویت + فیلم

احمد زاده ابراز کرد: قطعه یک جاده گچساران باباکلان با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی و به طول ۱۰ کیلومتر در دست اجراست و این طرح عمرانی با ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا و تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال از صورت وضعیت این طرح پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: جاده گچساران باباکلان در قالب قطعه ۲ با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است و تاکنون ۲۶۰ میلیار ریال صورت وضعیت تاکنون در این پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: بهسازی راه اصلی گچساران با قرارداد یکهزارو ۹۱۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصد و بطول ۳.۵ کیلومتر در دست ساخت است و امید است قطعه یک و ۲ جاده گچساران باباکلان در دهه فجر امسال به بهره برداری رسد.

تلاش دولت برای خروج بابا کلان از بن بست ارتباطی و ارتقای به بخش

احمد زاده بیان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی جاده گچساران- گناوه ، میشان به خومه زار در استان بوشهر و فارس در حال ساخت است که با توجه به اینکه ای جاده درجه یک و کشوری می باشد پیگیری های انجام شده با استاندار بوشهر در صدد هستیم جاده بابا کلان را به این محور اتصال دهیم.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح و تردد خودرو از محور بوشهر گچساران- چرام و پاتاوه علاوه بر کاهش طول مسیر برای رانندگان در خروج روستای باباکلان از بن بست نقش مهمی خواهد داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهستان بابا کلان گچساران ظرفیت بخش شدن را داردو برای سرعت دهی و ارایه خدمات بیشتر روستای بی بی حکیمه (س) با مرکزیت بابا کلان به بخش تبدیل خواهد شد.

وی افزود: رایزنی و مقدمات لازم در این زمینه با وزارت کشور انجام شده و این مهم به جد در دستور کارمدیریت اجرایی استان و حوزه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری نیز قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha