۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85301477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهادت دو فلسطینی توسط اشغالگران به دلیل تلاش برای بازگشت به خانه‌هایشان در غزه
ویرانی های ناشی از جنایات صهیونیست ها در غزه

تهران – ایرنا – با وجود برقراری آتش‌بس در نوار غزه، بر اثر شلیک اشغالگران به طرف فلسطینی‌هایی که در تلاش بودند از طریق بزرگراه صلاح‌الدین از جنوب این منطقه به منازلشان در شمال غزه برگردند، دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سمانیوز، این جنایت صهیونیست ها تنها ساعاتی پس از آغاز آتش بس چهار روزه در نوار غزه روی داد.

به دنبال برقراری آتش‌بس موقت در غزه، ارتش رژیم صهیونسیتی با پخش اعلامیه به ساکنان آواره از شمال غزه هشدار داد که به منطقه سکونت خود در شمال بازنگردند. اما رسانه‌های رژیم صهیونسیتی گزارش داده‌اند که با وجود این هشدارها، شما زیادی از آوارگان در حال بازگشت از طریق این جاده هستند و ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از آن به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کرده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از شبکه المیادین، ارتش رژیم صهیونسیتی با نقض آتش بس، همچنین اقدام به تیراندازی و شلیک گلوله توپ برای جلوگیری از بازگشت آوارگان از طریق جاده صلاح الدین کرده است. صدای تیراندازی شدیدی هم در گذرگاه کرم ابوسالم در شرق شهر رفح شنیده شده است.

خبرگزاری سما نیوز در خبری فوری اعلام کرد: نیروهای اشغالگر اقدام به تیراندازی به طرف صدها آواره فلسطینی کرده است که درصدد بازگشت به منازلشان در شرق المغازی واقع در مرکز نوار غزه بوده اند.

این خبرگزاری به نقل از منابع محلی همچنین گزارش داد بر اثر شلیک تک تیراندازهای صهیونیست در چهارراه مجتمع تفریحی النور در اتوبان صلاح الدین (از شمال به جنوب غزه) به طرف فلسطینی هایی که درصدد بازگشت به خانه هایشان در شهر غزه و شمال نوار بودند، دو فلسطینی زخمی شدند.

خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، نیز با اعلام بازگشت خانواده های فلسطینی به خانه هایشان پس از آغاز اجرای آتش بس موقت، گزارش داد این خانواده ها اعلام کرده اند: تهدیدات رژیم صهیونیستی نمی تواند باعث ارعاب و جلوگیری از بازگشت ما به شهرها و خانه هایمان شود.

این خبرگزاری همچنین تصاویر تهیه شده توسط شهروند خبرنگاران فلسطینی از پل وادی غزه را منتشر کرده است که آوارگان با پای پیاده در حال بازگشت به خانه هایشان هستند.

از سوی دیگر، شبکه صهیونیستی "کان" گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر ۱۳ کارگر فلسطینی از اهالی غزه را در منطقه الخلیل در کرانه باختری بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا، آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح امروز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

این آتش بس قرار بود روز پنج‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از امروز جمعه در غزه اجرایی شد.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha