امام جمعه تبریز: ازسرگیری جنگ غزه هزینه های مضاعف برای صهیونیست ها خواهد داشت

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز آتش‌بس جنگ غزه اذعان به شکست رژیم صهیونیستی است و از سرگیری دوباره جنگ هزینه های مضاعف برای صهیونیست ها خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین « محمدعلی آل‌هاشم» در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف اعلامی خود نزدیک هم نشده است، اظهار کرد: باید توجه داشت روند فعلی جنگ اگر ادامه یابد و یا متوقف شود، در هر صورت باخت و شکست آن برای رژیم صهیونیستی است و مهمتر از آن این جنگ بیش از اسرائیل برای آمریکا فاجعه بارتر بوده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس بسیج در پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸، تشکیل این نیرو را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و درایت امام راحل دانست و افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی همواره می‌ فرمودند من همیشه به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم با بسیجیان محشور شوم.

وی این اظهارات را نشانه ای برجسته از جایگاه و نقش بسیج در ایجاد امنیت و آرامش در کشور خواند و اظهار کرد: به واقع بسیج محلی است که تربیت‌ شده های آن بدون نام و نشان و در گمنامی کامل در حوزه های مختلف مثل دفاع از کیان اسلامی، عرصه های عمرانی، آبادانی و محرومیت زدایی، خدمات بهداشتی و درمانی به مردم خود خدمت می کنند.

وی با بیان اینکه بسیج به عنوان یک نیروی مردمی و خادم مردم، میعادگاه و محل تجلی اندیشه های پاک و بی آلایش است، نقش بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس را بی نظیر در تاریخ جهان و ایران برشمرد و ادامه داد: در طول این سال ها بسیجیانی بودند که شناسنامه های خود را دستکاری می‌کردند تا به جبهه ها عازم شوند و این یعنی عشق به ولایت و میهن.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است، یادآور شد: بسیجیان کسانی هستند که صادقانه و بدون کوچکترین چشم داشتی، بهترین مدافعان اسلام و انقلاب بوده و بارها این ویژگی خود را به منصه ظهور رسانده اند.

وی با اشاره به الگو شدن تفکر، توان و روحیه بسیجی در جهان، گفت: امروز بسیج الگوی جبهه و گروه های مقاومت در فلسطین، سوریه، عراق، یمن و لبنان شده است که افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی به شمار می رود.

خطیب جمعه تبریز در خصوص انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه باید تمام توان خود را به کار بگیرند تا این عرصه مهم تبدیل به حماسه ای ماندگار از مشارکت سیاسی مردم در سرنوشت آینده کشور شود، گفت: مشارکت و حضور سلایق و گروه های مختلف در این انتخابات اصل اساسی است.

حجت الاسلام آل هاشم برگزاری انتخابات را قدرت آفرین و تهدیدزدا برای کشور دانست و یادآور شد: بر این اساس جریان‌های سیاسی و مردم باید بدانند که هیچ منفعتی بالاتر از راهبرد مشارکت بالا نیست و صندوق رای همواره در جامعه ما برعکس برخی کشورها نه تشریفاتی که دارای شان و جایگاه بزرگی بوده است که این امر باید به درستی صیانت شود.

وی شایعاتی مبنی بر تحریم انتخابات را ناشی از ضعف و زبونی دشمنان ایران اسلامی قلمداد کرد و گفت: اگر این مباحث توسط جریان های سیاسی داخلی دنبال شود، در حقیقت خدمت به جامعه نیست و همسوئی با بدخواهان ملت و کشور است.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: هر کس دلسوز و وفادار به ایران و آرمان های والای نظام اسلامی است باید مدافع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد ولو مذهبی نباشد، چون ایرانی است و در این سرزمین زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha