۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85300594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ طرح گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت وام به بانک معرفی شدند

یاسوج - ایرنا-معاون‌ اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۳۰ طرح گردشگری بخش خصوصی استان شامل مجتمع های گردشگری و اقامتگاه های بومگردی برای دریافت وام به باتک معرفی شدند.

فرشید کرمی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سرمایه گذاران این طرح ها به منظور تکمیل زیرساخت های مذکور در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد یکهزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: امید می رود با پرداخت این تسهیلات ۳۰ طرح در حال اجرای گردشگری استان تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

معاون‌ اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها افزون بر رفاه گردشگران دستکم ۳۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد می شود.

کرمی همچنین از اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث و تعمیر، ونصب تابلوهای راهنما و سرویس های بهداشتی بین راهی استان خبر داد.

معاون‌ اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:هم اکنون پنج طرح احداث و ۶ طرح تعمیر سرویس های بهداشتی نقاط مختلف استان در دست اجراست.

وی اظهار کرد: ساخت این تعداد مجموعه های سرویس بهداشتی از مصوبات سفر وزیر میراث فرهنگی به استان بوده که با هدف توسعه زیرساخت‌های رفاهی گردشگران در دستور کار قرار گرفت.

براساس آمار موجود این استان سالانه پذیرای بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر است که تعدادی از آنها جهانگردان کشورهای خارجی هستند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha