امکانات و نیروی انسانی بخش خصوصی در اختیار ستاد بحران قرار می گیرد

مهاباد- ایرنا- معاون مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه آذربایجان غربی گفت: لیست امکانات و نیروی انسانی بخش خصوصی با هدف ساماندهی در مواقع بحرانی تهیه و در اختیار ستاد بحران قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سهراب سروری روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با بحران شهرستان مهاباد افزود: تهیه لیست امکانات لوجستیکی بخش خصوصی و همچنین نیروهای انسانی شرکت های بخش خصوصی در تمام شهرهای استان تهیه و به فرمانداران، ستادبحران و مقام عالی استان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با تهیه این لیست در مواقع ضروری می توان امکانات مورد نیاز را در سریع تر زمان برای کمک به شرایط بحرانی ارسال کرد.

معاون مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه آذربایجان غربی بیان کرد: امکانات دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در مواقع بحرانی در سطح شهرستان در اختیار فرمانداری بوده و می تواند به صورت شفاهی نسبت به کارگیری آن اقدام کند.

سروری بیان کرد: تجربیات زلزله خوی نشان داد که بدون هماهنگی و ساماندهی بخش خصوصی کمک به بهبود مواقع بحرانی در برخی موارد نتیجه عکس داده و نیاز است ضمن جمع آوری تمام اطلاعات از امکانات بخش خصوصی با برنامه ریزی از آن استفاده کرد.

امکانات و نیروی انسانی بخش خصوصی در اختیار ستاد بحران قرار می گیرد

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در شهرستان وجود دارد، گفت: شناسایی امکانت واحدهای فعال شهرستان در دستور کار قرار تا در مواقع حادثه در کنار سایر تجهیزات دستگاه هاس دولتی مورد استفاده قرار گیرد.

حسن عباسی با اشاره به آمادگی شهرستان برای مقابله با بحران های احتمالی افزود: مکان یابی زمین اسکان اضطراری نیز انجام شده و باید تمام امکانات رفاهی در آن قابل دسترسی باشد.

وی از احتمال سیلابی شدن برخی مناطق شهرستان در فصل بارش خبرداد و گفت: باتوجه به گزارش هواشناسی امسال بارش های خوبی و فراتر از نرمال پیش بینی شده که باید برای مواجه با آن آمادگی کامل داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، با توجه به پیش بینی هواشناسی امسال به نظر می رسد فصل پربارش و سردی را در پاییز و زمستان در آذربایجان غربی تجربه کنیم که همین امر، برنامه ریزی دقیق نهادهای مسوول را برای پیشگیری از بحران های احتمالی ضروری می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha