احتمال افزایش بازیکنان خارجی هر تیم به ۳ نفر وجود دارد/ دمیر ۸ آذر در تهران

تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: اگر حضور ۲ بازیکن خارجی از ابتدای فصل با رضایت‌ باشگاه‌ها همراه باشد این احتمال وجود دارد در فصل آتی این تعداد به ۳ بازیکن افزایش یابد.

محسن معزی‌فر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ ۵ هفته از مسابقات این فصل گذشته و همانطور که پیش‌بینی می‌شد لیگی با کیفیت را شاهد هستیم. مسابقات هر هفته را به نام یکی از بزرگان این رشته نام‌گذاری کرده‌ایم که به نوعی از این عزیزان تکریم شود و یاد و خاطره بزرگان در میادین بسکتبال گرامی داشته می‌شود.

وی ادامه داد: علت اینکه لیگ امسال با کیفیت خوبی دنبال می‌شود، حضور بازیکنان خارجی از ابتدای فصل است. در این فصل شاهد حضور بازیکنانی هستیم که از شرایط فنی خوبی برخوردار هستند و کمک شایانی به تیم‌های خود می‌کنند. عملکرد آنها، نتایج به دست آمده و حضور پرشور هواداران در سالن‌های بسکتبال نشان می‌دهد کیفیت لیگ نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته و اگر در بررسی‌های نهایی به این نتیجه برسیم که حضور ۳ بازیکن خارجی کیفیت لیگ را باز هم افزایش می‌دهد، این احتمال وجود دارد در فصل آتی نیز با این تصمیم موافقت شود اما هنوز در حد حرف و سخن است و نیاز به کارشناسی بیشتر دارد.

احتمال افزایش بازیکنان خارجی هر تیم به ۳ نفر وجود دارد/ دمیر ۸ آذر در تهران

دبیر فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: مساله دیگری که موجب ارتقای سطح کیفی لیگ برتر شده به سپری کردن دو رویداد مهم و حضور تیم ملی بسکتبال ایران در جام‌جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو باز می‌گردد که موجب شد بازیکنان در بالاترین سطح آمادگی لیگ برتر را آغاز کنند. برپایی اردوهای متعدد، تقسیم شدن بازیکنان تیم ملی در باشگاه‌های مختلف و برنامه‌هایی که برای تیم ایران نوین داشتیم همه و همه باعث شد تا لیگ با کیفیت داشته باشیم.

معزی‌فر در پاسخ به این سئوال که آیا همه تیم‌های لیگ برتری بازیکنان خارجی به خدمت گرفته‌اند یا خیر، گفت:‌ از ۱۲ تیم لیگ برتری تنها تیم‌های رعد پدافند تهران و پالایش نفت آبادان بازیکن خارجی ندارند، اما سایر تیم‌ها یک یا دو بازیکن را از ابتدای فصل به خدمت گرفته‌اند. یکی از سیاست‌های ما تامین منافع باشگاه‌ها است و همواره در تصمیم‌گیری‌ها این را لحاظ می‌کنیم، هر کاری برای رشد و ارتقاء بسکتبال لازم باشد انجام می‌دهیم.

احتمال افزایش بازیکنان خارجی هر تیم به ۳ نفر وجود دارد/ دمیر ۸ آذر در تهران

وی در خصوص حضور دوایت بایکس با سابقه حضور در NBA در تیم ذوب‌آهن، توضیح داد: تنها ملاک حضور در بسکتبال حرفه‌ای آمریکا کفایت نمی‌کند چرا که آمادگی بدنی، شرایط کنونی ورزشکار، رزومه فردی و پزشکی،‌ بررسی سوابق و مسائلی از این دست هم برای ما بسیار مهم است چرا که نمی‌خواهیم با نام‌ها و عناوین بازی کنیم و هدف کمک به بسکتبال کشورمان در این برهه کنونی است.

دبیر فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه سال آینده رویداد خاص برون مرزی در تقویم فدراسیون بسکتبال وجود ندارد گفت: بعد از چند وقت، لیگ حذفی را هم راه انداختیم که در حال پیگیری آن هستیم.

معزی‌فر همچنین در خصوص آخرین شرایط همکاری با هاکان دمیر سرمربی ترک‌تبار تیم ملی بسکتبال هم تاکید کرد: طبق صحبت‌های انجام شده وی ۸ آذر به تهران وارد خواهد شد تا از نزدیک عملکرد بازیکنان در لیگ برتر بسکتبال را نظاره‌گر باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha