امام جمعه یزد: دانشگاه‌ها برای حفظ سرمایه‌های انسانی بکوشند

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دانشگاه‌ها با شناسایی نخبگان برای حفظ سرمایه‌های انسانی و جلوگیری از مهاجرت آنها بکوشند.

به گزارش ایرنا، آیت‌ الله " محمدرضا ناصری " روز سه‌شنبه در دومین روز از هفته بسیج در همایش جهادگران علم و فناوری یزد افزود: باید گروهی در سطح دانشگاه‌ها و مدارس وجود داشته باشند تا افراد مستعد را شناسایی کرده و به رشد استعدادها کمک کنند.

وی به اهمیت حفظ سرمایه‌های انسانی در سایه برنامه ریزی و مدیریت اشاره کرد و ادامه داد: باید در دانشگاه‌ها افراد نخبه شناسایی و شرایطی برای آنها فراهم شود تا بتوانند در استان زندگی کرده و از مهاجرت‌ پیشگیری شود.

امام جمعه یزد از تلاش مراکز آموزش عالی استان قدردانی کرد و یادآور شد: باید شرایطی را برای دانشجویان فراهم کرد تا وارد صنعت و خودکفایی در زمینه‌های مختلف شوند که موضوعی مهم و همه در قبال آن مسئولیت دارند.

ناصری هفته بسیج را تبریک گفت و تاکید کرد: اگر فرهنگ ناب بسیجی در کشور و بین نسل جوان، دانش آموزان و دانشجویان گسترش یابد توطئه‌های متعدد دنیای استکباری به خصوص آمریکا منجر به شکست است و تاکنون نیز استکبار دچار زبونی شده است.

امام جمعه یزد: دانشگاه‌ها برای حفظ سرمایه‌های انسانی بکوشند

وی به اهمیت ترویج و حفظ روحیه استکبارستیزی اشاره کرد و گفت: دنیای استکباری، ستم زیادی به کشورهای اسلامی و انسانیت جهان روا داشته که در تاریخ بشر مشابه ندارد و این رویه همچنان وجود دارد و باید مردم و مسئولان دارای بصیرت باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه دنیای غرب تلاش کرد تا ارزش‌های معنوی را از ملت ایران بگیرد گفت: اسلام در ابتدا به مسلمانان دستور داد تا استعدادها و قابلیت‌های رشد آنها در دنیا به فعلیت برسد.

ناصری با اشاره به حصول توانمندی ظاهری و علمی در جامعه تصریح کرد: غرب تلاش دارد هویت الهی را از ایرانیان سلب کند تا توانمندی‌ها به ظهور نرسد و باید قدرت تفکر روز به روز در سیستم آموزشی مورد عنایت قرار گیرد.

در پایان این آیین با لوح سپاس از تعدادی بسیجیان عرصه علمی و فناوری استان قدردانی شد.

استان یزد ۳۲۰ هزار بسیجی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha