۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85298614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین جزو ۱۰ استان بحرانی کشور در حوزه جمعیت است

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبر: 85298614
قزوین جزو ۱۰ استان بحرانی کشور در حوزه جمعیت است

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: قزوین بین ۱۰ استان بحرانی حوزه جمعیت است و باید در این زمینه نیازمند برنامه ریزی های دقیق و منسجم هستیم.

به گزارش ایرنا، عباس کاظمی روز سه شنبه در نشست ستاد جوانی جمعیت که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه تکلیف همه دستگاه‌ها در خصوص قانون جوانی جمعیت روشن است، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه جوانی جمعیت پای کار باشند و کم کاری در این حوزه به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی تاکید کرد: قانون جوانی جمعیت آبان ماه ۱۴۰۰ تصویب شد و باید دید طی ۲ سال گذشته چه اقداماتی صورت گرفته است؛ این خوب نیست که دستگاهی بگوید نسبت به ماده خاصی از قانون تکلیفش مشخص نبوده و کاری انجام نداده است.

کاظمی با بیان اینکه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ضروری است، ادامه اد: به کار بردن تعبیر جنگ جمعیتی برای این بحران درست است، چرا که بحران جمعیت، اقتصاد، امنیت و همه موجودیت ما را مورد هدف قرار داده است.

این مسوول با تاکید بر اینکه اگر ابهامی در قانون وجود دارد باید در دبیرخانه مطرح شود تا موانع و مشکلات مرتفع گردد، خاطرنشان کرد: دبیرخانه نیز موظف است که موانع را در سطوح داخلی و ملی بررسی کند و اقدامات لازم را انجام دهد، کارها نباید متوقف شود و نیاز است که همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

کاظمی با اشاره به نقش شهرداری‌ها در قانون جوانی جمعیت، تصریح کرد: شهرداران باید ظرفیت قانونی و تکالیف آن را مرور کنند، تکالیفی که برای شهرداری‌ها در این قانون منظور شده باید توسط مدیریت شهری بررسی و به طور جدی نیز پیگیری شود.

معاون سیاسی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: اولین کار ما در ستاد جوانی جمعیت نظارت و پیگیری است، مصوبات این ستاد باید تفکیک شود، برخی مصوبات ستاد جوانی جمعیت نیاز به تفاهم‌نامه و بعضی مصوبات نیز به استعلام از مراکز ملی نیاز دارد که در این زمینه باید پیگیری های مستمری صورت پذیرد.

کاظمی، یکی از ضعف‌های دستگاه اجرایی و شهرداری‌ها را در اجرای قانون جوانی جمعیت فقدان اطلاع‌رسانی صحیح دانست و افزود: آگاهی و اطلاع‌رسانی در قانون جوانی جمعیت کار بزرگ و مهمی است، علی‌رغم نکات خوبی که در قانون جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است، مثلاً خیلی از خانواده‌ها از تخفیف‌های ساختمانی اطلاعی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود دستگاه ها از جمله شهرداری‌ها برای ارایه و معرفی ظرفیت‌ها یک کار هماهنگ و متمرکز انجام دهند، با استفاده از ظرفیت قانونی هر دستگاه اجرایی، در خصوص قوانین و تشویق‌های در نظر گرفته شده تولید محتوای فاخر انجام شود و در بسترهایی که پربیننده تر است این تولیدات به دست عموم مردم برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha