تنش بین سران رژیم صهیونیستی/انتقاد از رویکرد بی‌نتیجه شورای جنگ

تهران-ایرنا- شکست در جنگ غزه موجب تشدید تنش بین سران رژیم صهیونیستی شده و رهبران احزاب مختلف از بی‌نتیجه بودن اقدامات شورای جنگ انتقاد کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نسبت به حضور نداشتن وزرای منتسب به احزاب راست افراطی در شورای جنگ اعتراض کرد.

وی به حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، «یوآف گالانت» وزیر جنگ و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» در شورای جنگ اشاره کرد و گفت: این افراد همگی از جناح سیاسی راست میانه هستند که همواره طرفدار سیاست مماشات بوده اند و عامل به وجود آمدن شرایط فعلی هستند.

اسموتریچ خواستار از بین رفتن کامل نظام حکمرانی در غزه به منظور پیروزی در جنگ شد و ممانعت از ورود سوخت یا هرگونه کالای دیگری به این منطقه را پیش شرط تحقق این موضوع دانست.

«آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» نیز در نشستی با هم حزبی های خود، سیاست شورای جنگ رژیم صهیونیستی را ادامه سیاست کابینه نتانیاهو اعلام کرد و این سیاست را اشتباه دانست.

«یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» نیز در نشستی با اعضای این حزب، از سیاست کابینه حاکم درباره وضعیت ۲۰۰ هزار صهیونیست شهرک نشین که در نتیجه جنگ، آواره شده اند، انتقاد کرد.

وی با اشاره به تامین نشدن نیازهای اولیه آوارگان صهیونیست، گفت: هم کابینه و هم نخست وزیر ناکارآمد هستند.

«آریه درعی» متحد نتانیاهو و رهبر حزب افراطی «شاس» در پاسخ به لاپید گفت: طرح مسائل سیاسی در این شرایط، به نظامیان ما(در میدان جنگ) آسیب می زند.

لاپید و لیبرمن با پذیرفته نشدن شرایطشان، از حضور در شورای جنگ رژیم صهیونیستی محروم شدند.

به گزارش ایرنا، شکست رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی آزادسازی اسرای صهیونیست، سران این رژیم را به تکاپو برای آزادسازی اسرا از طریق دیپلماتیک کشانده است.

شکست های مداوم رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین، سران این رژیم را درباره نحوه برخورد با گروه های مقاومت فلسطین دچار اختلاف کرده است.

بسیاری از کارشناسان، وقوع آتش بس در غزه و تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین را شروع درگیری و جنگ سیاسی بین سران این رژیم درباره مقصران شکست می دانند.

مقاومت فلسطین بیش از ۲۰۰ اسیر صهیونیست در اختیار دارد و خواهان آزادی همه اسرای فلسطینی در مقابل آزادی این اسرا شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha