۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۵۴
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85297744
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار شهدای غزه به بیش از ۱۳ هزار و۳۰۰نفر و زخمی ها به بیش از ۳۱ هزار نفر افزیش یافت
ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه

تهران - ایرنا - دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد: شمار شهدای تجاوزرژیم صهیونیستی به این منطقه به ۱۳ هزار و ۳۰۰نفر و زخمی ها به بیش از ۳۱ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، این دفتر روز دوشنبه افزود: از مجموع این شهدا ۵هزار و ۶۰۰ تن کودک و ۳ هزار و ۵۵۰ نفر زن هستند و شمار شهدای کادر درمانی اعم از پزشک، پرستار و امدادگر به ۲۰۱ نفر و نیروهای آتش نشان ۲۲ نفر و شمار روزنامه نگاران شهید نیز به ۶۰ نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار، شمار افراد مفقود الاثر که همچنان در زیر آوار یا پیکرهایشان در خیابان ها مانده است و اشغالگران مانع دفن آنها می شوند به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است که از این مجموع چهار هزار و ۴۰۰ زن و کودک هستند.

رژیم آپارتاید صهیونیستی همچنان به حملات علیه بیمارستان ها و مناطق مسکونی ادامه می دهد و عملیات نسل کشی علیه ملت مقاوم فلسطین را در دستور کار خود قرار داده است.

در بیانیه این نهاد دولتی در غزه آمده است: تا کنون ۹۸ ساختمان دولتی و ۲۶۶ مدرسه بمباران شده اند که از میان آنها فعالیت در ۶۶ مدرسه متوقف شده است و آخرین مدرسه ای که از سوی اشغالگران مورد بمباران قرار گرفته مدرسه مالزی در اردوگاه النصیرات، مدرسه کویت در شمال غزه و مدرسه آنروا در اردوگاه بریج بود.

در این بیانیه آمده است تا کنون ۸۳ مسجد کاملا ویران شده و ۱۷۰ مسجد خسارت جزیی دیده و سه کلیسا ویران شده است.

براساس این بیانیه تاکنون ۴۳ هزار واحد مسکونی در غزه به طور کامل و ۲۲۵ هزار واحد مسکونی به طور جزئی تخریب شده اند که این به معنی تخریب ۶۰ درصد واحدهای مسکونی و منازل در نوار غزه اعم از تخریب کامل یا جزئی و غیر قابل سکونت است.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است: به دلیل بمباران هدفمند مراکز درمانی ۲۵ بیمارستان و ۵۲ مرکز درمانی و بهداشتی تخریب شد و ۵۵ خودروی آمبولانس هدف قرار گرفته است. همچنین به دلیل فقدان سوخت ده‌ها آمبولانس، غیر فعال شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha