دولت و مجلس مانع از بین رفتن مزایای قانون کار شوند

ساوه - ایرنا - دبیر خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با بیان اینکه قانون کار یکی از مهم ترین امیدهای جامعه کارگران برای احقاق حقشان است گفت: این جامعه از دولت و مجلس شورای اسلامی انتظار دارند مانع از به حاشیه رفتن و از بین رفتن آن شوند.

به گزارش ایرنا، داوود میرزایی عصر دوشنبه در گرامیداشت ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار در ساوه اظهار کرد: قانون کار بعد از قانون اساسی دومین قانون جامع کشور است که پس از ۳۳ سال تصویب و ابلاغ برای اجرا، هیچ کدام از دولت ها به دلیل استعمار سرمایه داری نتوانستند بندهای حمایتی آن را اجرا کنند.

وی افزود: قانون کار یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی برای کارگران بود که به مرور با نفوذ نظام سرمایه داری و خصوصی سازی، نگاه ارباب رعیتی به جامعه کارگری اعمال شد و این افراد مورد ظلم قرار گرفتند.

میرزایی گفت: ما انتظار داریم مدیران نظام به رفاه و اسایش جامعه کارگری بیش از گذشتهداشته باشند و نباید این امر مورد بی مهری دولت ها و مجلس قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون رهبر معظم انقلاب مهم ترین حامی جامعه کارگران در کشور هستند و به دولتمردان و مجلسیان تکلیف کرده اند منافع این قشر را تقنین و اجرای قوانین لحاظ کنند افزود: نباید بگذاریم بی توجهی ها و بی مهری ها باعث ایجاد فاصله جامعه کارگری شود.

وی افزود: در برخی مواقع اصلاح قانون کار از سوی تصمیم گیران و تصمیم سازان مطرح می شود و کارگران به عنوان شرکای اجتماعی شورای اجتماعی کار و کارگر انتظار داریم این اصلاحات در مسیر بهتر شدن وضعیت کارگری انجام شود و مانع از تمام شدن قانون کار به نفع نظام سرمایه داری شوند.

ساوه یکی از شهرستان‌ های صنعتی کشور است که هم اکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در ۶۰۰ واحد صنعتی آن مشغول به کار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha