بارش‌ها در استان مرکزی شدت می‌گیرد

اراک - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بارش‌ باران در نقاط مختلف این استان آغاز شده و تا ساعاتی دیگر شدت می‌گیرد.

«رضا مرادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بررسی‌ها حاکی از ورود یک سامانه بارشی از نواحی غربی کشور است و بتدریج فعالیت خود را در استان مرکزی آغاز کرد.

وی بیان کرد: بارش‌ها در ساعات عصر امروز (دوشنبه) از شدت بیشتری برخوردار است و تا ساعاتی از شب به صورت بارش یا رگبار باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بصورت باران و برف تداوم دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: این بارش‌ها بویژه در نواحی غرب، جنوب غرب و جنوب استان در شهرستان‌های شازند، خنداب، خمین، کمیجان و بخش‌هایی از شهرستان اراک را با شدت بیشتری فرا می‌گیرد.

مرادی اظهار کرد: طی روز سه‌شنبه در برخی از نقاط استان مرکزی رگبار باران و در ارتفاعات رگبار برف و احتمال رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است و احتمال وزش باد با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

وی گفت: پس از خروج سامانه بارشی با توجه به رطوبت و برودت هوا، شرایط برای وقوع پدیده مه در ساعات شب و صبح در مناطق مستعد بویژه مناطق مجاور تالاب میقان وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی افزود: از لحاظ دمایی، بررسی‌ها نشان می‌دهد که دمای هوا با عبور سامانه بارشی به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند و کمینه دمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق استان به کمتر از صفر درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

مرادی تصریح کرد: به دلیل افزایش پایداری جو و وارونگی دما، پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی طی سه روز پایانی هفته افزایش می‌یابد که موجب کاهش کیفیت هوا در اراک و سایر مناطق صنعتی استان مرکزی می‌شود.

۱۹۵ میلیمتر بارندگی در سال زراعی گذشته ( اول مهرماه سال ۱۴۰۱ تا اول مهرماه امسال در استان مرکزی به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha