پولیتیکو: فقدان استراتژی، خطری جدی برای دموکرات‌ها تا پیش از انتخابات ۲۰۲۴

تهران- ایرنا- تارنمای نشریه آمریکایی پولیتیکو با اشاره به کاهش محبوبیت رییس‌جمهوری آمریکا و افزایش نگرانی‌ها از کهولت سن او، نداشتن استراتژی جایگزین از سوی دموکرات‌ها را خطری مهم برای این حزب در انتخابات ۲۰۲۴ دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نشریه آمریکایی پولیتیکو نتیجه نظرسنجی‌های اخیر را برای اردوگاه بایدن نگران‌کننده دانست و نوشت: بسیاری از دموکرات‌ها به‌جای مواجهه با این موضوع که وضعیت بایدن در حال حاضر تا چه حد برای حزب خطرناک به نظر می‌رسد، خیال خود را با دلایل نامطمئن آرام می‌کنند.

این گزارش برخی از این توجیه‌ها را این‌گونه معرفی می‌کند:

نخست این‌که بسیاری از افراد نزدیک به رئیس جمهوری با اشاره به انتخابات ۲۰۲۰، احتمال پیروزی مجدد او در انتخابات ۲۰۲۴ را نیز دور از ذهن نمی‌دانند، چون درآن انتخابات نیز مردم به بایدن شک داشتند.

پولیتیکو در پاسخ به این گروه نوشت: شرایط فعلی به هیچ وجه شبیه شرایط انتخابات ۲۰۲۰ نیست، در آن زمان رای‌دهندگان دموکرات با توجه به چهار سال ریاست جمهوری پر از هرج و مرج ترامپ در کاخ سفید و واکنش ناکافی او به یک بیماری همه‌گیر مرگبارُ علیه او بسیج شده بودند. اما آنها امروزه مثل گذشته با ترامپ ناهمسو نیستند.

توجیه دیگر دمکرات‌ها که این گزارش به تشریح آن می پردازد این است که آنها نظرسنجی‌هایی که تاکنون انجام شده را لزوما درست نمی دانند. مثلا برخی از دموکرات‌ها معتقند که اگرچه شاید برخی از این نظرسنجی‌ها بد به نظر برسند، باز هم قابل تغییر هستند. یعنی هرچند که این نظرسنجی‌ها بیانگر نتیجه قطعی انتخابات آینده نیستند، در این شرایط فقط بیشتر موید اوضاع نگران کننده بایدن هستند.

پولیتیکو در ادامه گزارش از برجسته کردن نقص‌های آشکار ترامپ به عنوان یکی از تاکتیک‌هایی که دموکرات‌ها و مفسران لیبرال برای مقابله با آسیب‌پذیری‌های بایدن از آن استفاده می‌کنند پرداخته و آن را نیز توجیه موثر و قابل قبولی برای پیش بینی نتیجه انتخابات ۲۰۲۴ نداست.

این نشریه آمریکایی بهانه تراشی‌های حزب دموکرات درباره این‌که به جز بایدن هیچ گزینه دیگری وجود ندارد را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرد که حزب دموکرات باید با استفاده از نیروهای تازه وارد مانند کامالا هریس به دیگران نیز فرصت بدهد.

این گزارش پولیتیکو در انتها چنین نتیجه گرفت: طرح مجدد نام بایدن به عنوان تنها نامزد حزب دموکرات‌ و عدم وجود طرح پشتیبان از سوی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی در آمریکا، بخوبی ثابت می‌کند که باید آینده خطرناکی را برای چپ‌ها در این کشور در نظر داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha