۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 85295753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی: وحدت و همبستگی مهمترین پیام شهیدان است

مهاباد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر الگوگیری از راه پرفیض شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای امنیت گفت: پیام شهیدان والامقام، وحدت و همبستگی برای مقابله با دشمنان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز یکشنبه در نخستین یادواره شهدای مدافع امنیت در بوکان اظهار کرد: در حال حاضر تداوم راه شهدا و کسانی که برای حفظ امنیت جان خود را فدا کرده اند، مهمترین وظیفه همه ماست.

وی با بیان اینکه شهدا در دین اسلام جایگاه رفیعی دارند، اضافه کرد: شهیدان، دوستان و نزدیکان خود را دعوت می کنند که در راه حق تلاش کرده و در این راه به شهادت برسند که این امر، فوزی عظیم است.

وی با بیان اینکه پاداش شهدا توسط خداوند داده می شود، ادامه داد: در روز محشر تمام مردم سکوت می کنند و تنها شهدا در این روز از بارگاه خداوند شفاعت می خواهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار افزود: کسانی که ازبیماران مراقبت می کنند، جایگاه والایی دارند و در روز قیامت با بزرگان محشور خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با انتقاد از واکنش منفعلانه برخی کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی اکنون در فلسطین زنان و کودکان بی دفاع را به شهادت می رساند اما برخی کشورها در برابر این جنایات سکوت کرده اند.

وی اضافه کرد: اگر سایر ملت های اسلامی مانند مردم ایران از مردم فلسطین حمایت می کردند، رژیم صهونیستی جرات حمله به غزه را نداشت.

وی ادامه داد: سال گذشته دشمنان به بهانه فوت یک نفر، کشورهای غربی و استکباری توطئه بزرگی را در کشورمان ساماندهی کردند، اما اکنون در برابر شهادت هزاران نفر از زنان و کودکان غزه سکوت کرده اند.

امام جمعه بوکان نیز در این آیین اظهار کرد: شهیدان جایگاه بزرگی در دین اسلام دارند و شهدای امنیت برای حفظ آرامش و امنیت جامعه جان خود را فدا کرده اند.

ماموستا عباس احمدی افزود: شهیدان همیشه زنده هستند و نزد پروردگاه خود بالاترین پاداش را دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، نخستین یادواره شهدای مدافع امنیت شهیدان رضا الماسی، مهدی اثنی عشری و رحیم صحابی که در اغتشاشات سال گذشته در بوکان به درجه رفیع شهادت نایل شده بودند، در مجتمع فرهنگی هنری حاج قاسم سلیمانی این شهر برگزار شد.

در ادامه این آیین چند قطعه شعر در وصف شهدا قرائت و در پایان از خانواده شهدا قدردانی و تجلیل شد.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha