زاکانی: دولت سیزدهم در مسیر تحقق منویات ولی امر حرکت می‌کند

تهران- ایرنا- شهردار تهران با بیان اینکه امروز هر سه قوه انقلابی هستند و بنیان‌ها و جهت‌ها واحدند، تصریح کرد: دولت آیت‌الله رئیسی نشان داده که در جهت منویات ولی و رهبری جامعه حرکت می‌کند و اگر دولت را در انجام مسئولیت سنگینی که دارد یاری نکنیم خود را از خدمت‌رسانی به مردم محروم کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، «علیرضا زاکانی» روز پنجشنبه (۲۵ آبان) در نشست دبیران استانی احزاب جبهه تحول‌خواهان انقلابی گفت: امروز منطقه حساس‌ترین ایام را در تاریخ به خود می‌بینید و فلسطین شرایط حساسی را سپری می‌کند و هزینه زیادی را برای آزادی می‌پردازد.

شهردار تهران اضافه کرد: البته ملت فلسطین در اوج عزت و اقتدار است و این سربلندی را در شرایطی دارد که توسط رژیم صهیونیستی از حقوق اولیه خود محروم شده است اما امیدواریم اقدامات این ملت و محور مقاومت زمینه ظهور را فراهم کند.

زاکانی با اشاره به کارکردهای مدیریت شهری ادامه داد: امروز ۲۶ ماه و ۱۴ روز است که به‌عنوان منتخب شورای ششم در شهرداری فعالیت می‌کنم و ما در ابتدا با مجموعه‌ای مواجه بودیم که عملاً کارکردی نداشت و سعی کردیم مدیریت شهری را بر مداری قرار دهیم که بر مشکلات گذشته چیرگی پیدا کنیم. اولین مأموریت ما این بود که کارها را سامان دهیم‌ و از مشکلات عبور کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری در شرایطی قرار داشت که برای پرداخت حقوق کارمندان مجبور به استقراض بانکی بود اما این مشکلات ظرف یک هفته رفع شد، ادامه داد: در سفر اخیر چین قراردادهایی که اجرایی شد بالغ بر ۳ میلیارد دلار بود که این غیر از تفاهم‌نامه‌هایی است که منعقد شده‌اند؛ همه این توفیقات هم در پرتو همکاری‌های جمعی نیروهای انقلابی و جهادی به دست آمده است.

شهردار تهران گفت: قرار نیست خودمان را با گذشته مقایسه کنیم اما امروز در مدیریت شهری پایتخت، هدفگذاری که کرده‌ایم تحقق ۱۵۲ هزار میلیارد تومانی‌ست که در ‌روزهای آینده از ۷۰ -۸۰ هزار میلیارد تومان عبور خواهد کرد و مردم اینها را می‌بینند و اثرش را مشاهده خواهند کرد.

زاکانی ادامه داد: امروز شرایط کشور ممتاز است و هر سه قوه انقلابی هستند؛ بنیان‌ها و جهت‌ها واحدند. برای ما مهم است که ببینیم در کدام مختصات ایستاده‌ایم.

وی ادامه داد: دولت مسئولیت سنگینی بر دوش دارد و ما اگر به دولت کمک نکنیم، خودمان را از توفیق خدمت به مردم محروم کرده‌ایم چرا که دولت آیت‌الله رئیسی نشان داده که در جهت منویات ولی و رهبری جامعه حرکت می‌کند؛ البته این سخن نافی کمبودها ‌و کاستی‌ها نیست.

زاکانی اضافه کرد: مجلس هم از این قاعده مستثنا نیست و جهت‌گیری انقلابی آن در موضوعات مختلف از جمله در حوزه هسته‌ای و سیاست خارجی مشهود است؛ لذا ما در یک مقطع تاریخی قرار داریم که اوضاع و احوال جامعه جهانی در حال تغییر است و منطقه ما شکل جدیدی به خود خواهد کرفت و ما هم در این شرایط باید بتوانیم بر مدار اهداف انقلاب اسلامی حرکت کرده و خود را به قله نهایی نزدیک کنیم.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای هماهنگی و همدلی نیروهای انقلاب در ابتدا شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی ایجاد شد اما بعدها به مرور به سمتی رفتیم که وحدتی بر محور اصول و ارزش‌ها صورت دهیم، نه بر محور افراد؛ این محور باید بر مدار ولی شکل بگیرد، نه چهره‌ها و لذا برای این جریان اسم تحول‌خواه انتخاب شده است تا همه در این مسیر گام برداریم.

زاکانی در ادامه متذکر شد: ظرفیت تحول‌خواه‌ها سرنوشت‌ساز است اما خودشان به دنبال سهم‌خواهی نیستند. 

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در ۲۱ دی‌ ۱۳۸۸، گفت: وقتی در آن مقطع جمعی از نمایندگان به حضور ایشان رسیدند و مطالبی درباره رئیس‌جمهور و رئیس مجلس وقت پرسیدند، ایشان سخنان مهمی را مطرح کردند؛ یکی درباره لزوم حضور در صحنه بود و از اینکه عده‌ای همچنان در صحنه هستند و هزینه می‌دهند و به تکلیف عمل می‌کنند ابراز خوشحالی کردند اما گفتند که خودتان را برای عرصه‌های سخت‌تر آماده کنید که از این سخن ایشان می‌توان یک منشور برای مجلس تهیه کرد. 

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما باید با همه وجود در صحنه حاضر شویم و اگر منفعل شوید یا در حاشیه قرار بگیرید، کسانی هستند که جای شما را پر کنند؛ لذا باید در میدان باشیم و وحدت بر محور اصول را دنبال کنیم. ما فدایی اصول و آرمان‌ها هستیم و ملاک‌مان امام و ولی جامعه است. 

زاکانی افزود: اگر ما فعال شدیم، باید توسعه تشکیلاتی دهیم و ظهور و بروز کارکردی خود را داشته باشیم و در همه صحنه‌ها حاضر باشیم. مجموعه جریان تحول‌خواه ثابت کرده که خود را پایبند به این شرایط می‌داند. باید در جمع مردم حاضر شویم و واقعیت‌ها را به آنها بگوییم و روند گره‌گشایی اقتصادی در کشور باید سرعت یابد. 

وی ادامه داد: مجلسی که امروز در کشور است، تلاش‌ها و جهت‌هایی دارد که خوب است اما باید مجلس کارآمدتر و توانمندتر شکل بگیرد و به‌عنوان یک جزء فعال در ائتلاف، باید با مردم مواجه شد و با آنها گفت‌وگو کرد؛ اگر خوب آگاهی بخشی کنید، مردم فعال می‌شوند. 

شهردار تهران تصریح کرد: مشارکت پرشور به دست کسانی رقم می‌خورد که مسئولیت دارند و مسیر آینده هم مشخص است که باید با همت دنبال کنید. تحول‌خواهی، ایثار، فداکاری و آرمان‌گرایی همراه با واقع‌بینی است و امیدواریم شرایط در جریان انقلاب به‌گونه‌ای رقم بخورد که به لطف الهی یک انتخابات پرشور داشته باشیم.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha