هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد وارد برنامه مولد سازی شد

یاسوج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان از لحاظ مولد سازی جز استانهای آخر کشور است ،گفت: ۸۰ میلیارد ریال در قالب برنامه مولد سازی برای درآمدزایی این جمعیت در استان از سوی سازمان مرکزی تامین شده است.

کاظم فلاحی دوست روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از ضرورت ها برای پویایی جمعیت هلال احمر در این استان مولد سازی است که با برنامه‌های تحولی در دست اجرا از لحاظ خدمت رسانی ارتقا می‌یابد.

وی بیان کرد: با اخذ مجوزهای لازم ۲ طرح مولد سازی در شعبه هلال احمر کهگیلویه و محوطه اداره کل در یاسوج راه اندازی می شود.

فلاحی دوست این طرح ها را شامل راه اندازی ۱۳ واحد تجاری در کنار شعبه هلال احمر دهدشت و راه اندازی بازارچه سنتی در محوطه اداره کل ذکر کرد.

وی افزود: در بازارچه سنتی که در یاسوج راه اندازی می شود یکصد واحد تجاری دایر می شود.

فلاحی دوست تصریح کرد: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی بازارچه سنتی یاسوج تامین شده که با صدور مجوزهای لازم از سوی شهرداری یاسوج عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

اخذ مجوز داروخانه هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت:مجوز فعالیت داروخانه هلال احمر استان پس از ابلاغ مصوبه سفر رییس جمهور پاییز امسال صادر شده است.

فلاح دوست افزود: ۸۰ متر مربع به فضای قبلی داروخانه هلال احمر در شهر یاسوج اضافه شده و امید می رود این طرح با راندازی در ۲ ماه آینده درآمدزایی هلال احمر افزایش یابد.

وی بیان کرد:تمام دارو های خاص و تک نسخه ای از سوی داروخانه هلال احمر با تعرفه دولتی عرضه می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: با راه اندازی این طرح های مولدساز کمک های خوبی به بخش لجستیک هلال احمر استان برای خدمات رسانی بهتر خواهد شد.

فلاحی دوست زیر ساخت های درآمدزای هلال احمر را شامل درمانگاه، واحد تجاری، داروخانه، درمانگاه و دندانپزشکی ذکر کرد.

فلاحی دوست با اشاره به اینکه موضوع مولدسازی جز اولویت های این سازمان در تامین اقلام و تجهیزات است، اظهارکرد: یکی از برنامه های مهم ما، توسعه پایگاه امداد و نجات جاده ای است با توجه به وضعیت توپوگرافی استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۲ سال گذشته تاکنون هفت پست سیار امداد و نجات در هلال احمر استان ایجاد شده که روند امداد رسانی به حادثه دیدگان مناطق سخت گذر را سرعت بخشیده است .

فلاح دوست افزود: با اقدامات انجام گرفته در حوزه تقویت زیرساخت امدادی کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست اخذ مجوز برای راه اندازی پست های موقت در میان استان های کشور را از یک سال گذشته تاکنون کسب کرده است.

وی بیان کرد: این پست های موقت به منظور خدمات رسانی در کمترین زمان ممکن به حادثه دیدگان احتمالی در مناطق کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد مانند مارگون و دیشموک ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات هلال احمر در استان فعالیت دارند فتاکید کرد: شمار پست های موقت امداد و نجات استان نسبت به پیش از دولت سیزدهم ۷۵درصد افزایش یافته است.

کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است.

این استان با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha