۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۱۳
کد خبر: 85286736
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس خبرگان در قم به ۱۴۴ نفر رسیدند

قم - ایرنا - فرماندار قم گفت: داوطلبان نامزدی ثبت‌نام شده در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این شهر به ۱۴۴ نفر رسیدند.

عباس ذاکریان عصر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز ۳۵ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام‌نویسی خود را نهایی کردند که بر این پایه، شمار ثبت‌نام شدگان ششمین دوره انتخابات رهبری در پایان روز ششم به ۱۴۴ نفر رسید.

ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز یکشنبه ۱۴ آبان آغاز شده و تا فردا (شنبه) ٢٠ آبان ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نام‌نویسی داوطلبان نامزدی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری فقط به صورت حضوری است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وزارت کشور یا فرمانداری مرکز استان ثبت نام کنند، گفت: قم تنها فرمانداری کشور است که نام‌نویسی در آن از همه حوزه‌های انتخابی کشور امکان‌پذیر است.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفند ۱۴۰۲همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، طبق ماده سه قانون انتخابات خبرگان، نمایندگان برای مدت هشت سال انتخاب می‌‏شوند و بر اساس ماده یک این قانون تعداد نمایندگان مجلس خبرگان ۸۸ نفر است که از این تعداد ۱۶ نماینده مربوط به استان تهران، ۶ نماینده مربوط به هر یک از استان‌های خراسان رضوی و خوزستان، پنج نماینده مربوط به هر یک استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس، چهار نماینده مربوط به هر یک استان‌های گیلان و مازندران، سه نماینده مربوط به هر یک استان‌های آذربایجان غربی و کرمان، ۲ نماینده مربوط به هر یک از استان‌های اردبیل، البرز، سیستان و بلوچستان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، مرکزی و یک نماینده مربوط به هر یک از استان‌های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قم، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha