فرماندار: اجازه دست اندازی به باغات اطراف تهران را نمی‌دهیم
عکس تزیینی است

تهران بزرگ - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار تهران با تاکید بر حفظ باغات ‌و اراضی کشاورزی اطراف پایتخت گفت: اجازه دست اندازی و تصرف این نوع اراضی را به سودجویان نمی‌دهیم.

احمد قیومی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روستاهای شهرستان تهران به واسطه فعالیت کشاورزی و تولید محصولات روستایی بسیار زنده ‌و پویاست لذا اجازه نمی‌دهیم برخی سودجویان خللی در کار کشاورزی مردم وارد کند.

وی اظهار کرد: بسیاری از محصولات کشاورزان شهرستان تهران سر آمد کشور است به عنوان مثال خرمالو، شاه توت و گل و گیاه بخش کن در کشور نمونه است و تلاش داریم این محصولات و دستاوردهای مردان و زنان روستایی را در کشور ترویج کنیم.

معاون استاندار تهران ادامه داد: با همکاری بخشداران و شهرداری مناطق بر ساخت‌ و سازها در بافت‌های روستایی نظارت جدی می‌شود و به افرادی که می‌خواهند در خارج از بافت روستایی ساخت و ساز کنند هشدار می‌دهیم از این کار خودداری کنند.

فرماندار: اجاره دست اندازی به باغات اطراف تهران را نمی‌دهیم

به گفته وی، باغات ارزشمند شهرستان تهران به ویژه در بخش کن میراث پایتخت و کشور هستند و حتما این سرمایه ارزشمند را حفظ می‌کنیم.

قیومی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های روستایی در شهرستان تهران نیز گفت: چنین جشنواره‌هایی به منظور حمایت از فعالیت مردان و زنان روستایی برپا می‌شود و حتما برگزاری آنها گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، بخش کن و شهر آفتاب از نقاط مهم تولیدات بخش کشاورزی و محصولات باغبانی شهرستان تهران است که تغییر کاربری اراضی و باغات این مناطق همواره مورد توجه سودجویان اراضی بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha